TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-12-06 - Przewoźnicy walczą o przetrwanie

Państwowe linie lotnicze w Europie Wschodniej walczą o przetrwanie. To oznacza cięcie kosztów oraz liczby połączeń.

reklama


Węgierski przewoźnik Malev, mimo redukcji wydatków, nie zdołał utrzymać się na powierzchni. 3 lutego 2012 roku, po 66 latach działalności linia zwinęła sztandary. Unia Europejska nakazała przewoźnikowi spłatę pomocy publicznej, a tymczasem rząd odmówił wsparcia. Liczba pasażerów w Budapeszcie zmniejszyła się wówczas o 36 procent, a zwolnionych zostało 200 osób.

Z połączeń z Pragi do Belgradu (Serbia), Zagrzebia (Chorwacja) i Ljubljany (Słowenia) zrezygnowały czeskie linie CSA. Łotewski AirBaltic wycofał loty do Belgradu i Dubaju.

Konieczność redukcji kosztów pojawiła się również w przypadku Polskich Linii Lotniczych. Przewoźnik wycofał połączenia z lotniskiem w Newark (Nowy Jork). Pasażerowie mogą dotrzeć z LOT-em jedynie do portu Johna. F. Kennedy'ego. Na okres zimowy zawieszono ponadto rejsy do Rzymu. W zamian pojawiły się jednak loty do Hanoweru i Stuttgartu w Niemczech.

Według niektórych specjalistów branży, przewoźnicy borykają się obecnie z konsekwencjami złego zarządzania finansami. Rządy zasilały konta linii ze względów politycznych i prestiżowych, a teraz nie posiadają już środków na te cele i kurek został zakręcony. Komercyjni przewoźnicy nie przyjdą z odsieczą, jeśli nie będzie to miało uzasadnienia biznesowego. Wśród innych źródeł obecnych kłopotów przewoźników lotniczych Europy Wschodniej wymienia się również brak siły rynkowej i operacyjną nieefektywność.

Z kolei pasażerowie coraz częściej korzystają z usług tanich tanich linii lotniczych. Ich oferta wydaje się konkurencyjna w stosunku do rejsowych przewoźników, którzy borykają się z problemami.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com