TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-07-04 - Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu

W marcu 2011 roku pisaliśmy o bardzo niebezpiecznej sytuacji dla wszystkich agentów. Mianowicie każdy klient płacący kartą, który nie otrzyma usługi (lub otrzyma nie właściwą) może złożyć reklamację. Ale nie u wykonawcy - czyli touroperatora, ale w banku wystawcy karty! Taka procedura omija rozsądzanie sporów, winy itp. a jedynie stwierdza, iż klient towaru/usługi nie dostał, a zatem wykonywana jest transakcja zwrotna chargeback z konta... agenta.

reklama


W tekście z 2011 roku Agencie może wyrzuć terminal?! opisaliśmy hipotetyczny przykład bankructwa touroperatora u progu sezonu, czyli tutaj w najgorszym możliwym momencie, bowiem agent może mieć wtedy wiele sprzedanych imprez niezrealizowanych, a opłaconych kartą. O możliwości skorzystania z chargebanku dziś rozpisuje się OpenFinance i Expander pisząc m.in.:
Jak odzyskać pieniądze z biura podróży? Płać kartą za wakacje
Zapłaciłeś kartą za wczasy, które się nie odbędą z powodu upadłości touroperatora? Zgłoś się banku, który wydał kartę, a odzyskasz pieniądze.


Tak więc większość osób, które zapłaciły za imprezy Sky Clubu kartą dowie się o tej możliwości. Agentom, którzy mają dużo takich płatności doradzamy natychmiastową konsultację z prawnikiem - zwłaszcza, jeśli działają w formie działalności gospodarczej lub w innych formach poza spółką z o.o. i S.A. gdzie odpowiadają majątkiem osobistym za długi firmy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com