TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-08-24 - Zmowa cenowa sprzedawców online

Firma Expedia, Starwood Hotel & Resorts i Marriott International znalazły się w grupie oskarżonych o zmowę cenową oraz ograniczanie konkurencji serwisów turystycznych.

reklama


20 sierpnia 2012 roku do sądu w Kalifornii wpłynął wniosek o ukaranie internetowych sprzedawców pokoi hotelowych w związku ze zmową cenową z dużymi sieciami. Zawierane są nielegalne umowy, które zabraniają sprzedaży pokoi po niższych cenach.

Jak mówi Steve Berman z firmy, która reprezentuje autorów wniosku - Duże serwisy turystyczne, pracując z sieciami hotelowymi, stworzyły iluzję, że świadomi konsumenci mogą spędzić czas na poszukiwaniu dobrych cen i wybraniu najlepszych hotelowych ofert. Prawda jest jednak taka, że te nielegalne umowy oznaczają, że konsumenci wybierają z ofert o kosmetycznych różnicach i takich samych cenach na wszystkich stronach.

Oskarżyciele informują, że na rynku powstał tzw. Wholesale Model - nowy model operacyjny serwisów turystycznych. Firmy kupują w jego ramach niesprzedane pokoje w ostatnim momencie i odsprzedają je sprzedawcom internetowym powodując zmniejszenie wpływów tradycyjnych sprzedawców online. Oni natomiast mieli umówić się, że będą sprzedawać pokoje po niższych cenach, aby w ten sposób chronić swoje interesy.

Autorzy wniosku oskarżyli między innymi firmy: Expedia, Travelocity.com, Sabre Holdings Corporation, Booking.com, Priceline.com, Orbitz Worldwide, Hilton Worldwide, Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Marriott International, Trump International Hotels Management, Kimpton Hotel & Restaurant Group oraz Intercontinental Hotels Group.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com