TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-02-11 - Jakie hotele wybierają biura TMC dla swoich klientów?

Które hotele są najczęściej wybierane przez biura turystyki biznesowej dla swoich klientów?

reklama


Na to pytanie odpowiada firma Merigo, która przeanalizowała rezerwacje dokonane przez biznesowe biura podróży (TMC) obsługujące podróże służbowe swoich klientów. Pod lupę zostały wzięte najczęściej wybierane przez agentów polskie miasta. TOP 5 to kolejno: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań oraz Katowice (analiza została dokonana na podstawie rezerwacji dokonanych w systemie Merigo w 2014 roku).

WARSZAWA:


  1. Gromada Warszawa Centrum
  2. The Westin Warsaw
  3. Sheraton Warsaw Hotel
  4. Hotel Intercontinental Warszawa
  5. Golden Tulip Warsaw Centre


KRAKÓW:

  1. Hotel Galaxy
  2. Best Western Hotel Galicya
  3. Chopin Hotel Kraków
  4. Qubus Hotel Kraków
  5. Hotel Hilton Garden Inn Kraków


WROCŁAW:

  1. Hotel Campanile Wrocław Centrum
  2. Hotel Campanile Wrocław Stare Miasto
  3. Hotel Europejski
  4. Scandic Wrocław
  5. Best Western Hotel Prima Wrocław


POZNAŃ:

  1. Hotel Novotel Poznań Centrum
  2. Hotel Mercure Poznań Centrum
  3. Hotel Campanile Poznań
  4. IBB Andersia Hotel
  5. Sheraton Poznań Hotel


KATOWICE:

  1. Best Western Premier Hotel Forum Katowice
  2. Hotel Novotel Katowice Centrum
  3. Qubus Hotel Prestige Katowice
  4. Hotel DeSilva Inn Katowice Airport
  5. Hotel Campanile Katowice


Analizując rezerwacje dokonane w Warszawie najczęściej wybierane przez agentów hotele stanowią 35,1% spośród wszystkich wybieranych hoteli w systemie Merigo. W przypadku Krakowa liczba ta wynosi 25%, we Wrocławiu 55,4%, natomiast relacja TOP 5 w stosunku do rezerwacji wszystkich hoteli w Poznaniu i Katowicach stanowi po 65,9%.

Przeważająca większość klientów korporacyjnych wybiera hotele sieciowe, gdyż liczba takich obiektów spośród tych, które znalazły się w zestawieniu wynosi aż 85%. Z pewnością na taką decyzję wpływa zapewnienie odpowiedniego standardu, który w popularnych sieciach jest z reguły ujednolicony i zachowany. Dlatego też, podróżujący wiedzą czego mogą się spodziewać na miejscu.

Wśród badanej grupy najpopularniejsze są obiekty czterogwiazdkowe i wynoszą 60%, hotele trzygwiazdkowe stanowią 35%, hotele pięciogwiazdkowe 25%, natomiast najrzadziej wybierane obiekty, dwugwiazdkowe - są wybierane w 5% przypadków.

Duże znaczenie przy wyborze hotelu w celach biznesowych odgrywa także lokalizacja. W tym przypadku spośród wszystkich badanych obiektów, aż 80% znajduję się w ścisłym centrum.

Wychodząc naprzeciwko wymaganiom klientów korporacyjnych biur podróży, system rezerwacji Merigo postanowił wprowadzić do swojej oferty apartamenty. Zakwaterowanie o podwyższonym standardzie można znaleźć w 113 krajach na całym świecie, również w powyższych miastach, które zostały poddane analizie. Każdy apartament składa się z sypialni, łazienki, aneksu kuchennego i salonu, w którym można również przeprowadzić spotkanie biznesowe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com