TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-02-18 - Ile samorządy wydają na promocję?

642 mln zł - tyle samorządy planowały wydać na promocję w 2013 roku. Rok wcześniej (w 2012 roku) wydały 628 mln zł (w 2011 r. - 684 mln zł). Tak przynajmniej wynika z danych resortu finansów. Sytuację ratowały dotacje z Unii Europejskiej, bez których większości projektów nie udałoby się zrealizować.

reklama


Największe miasta z roku na rok zmniejszają wydatki na działania promocyjne. Jakie kwoty na ten cel wydawano w 2013 roku?

Publikujemy raport przygotowany przez serwis MarketingMiejsca.com.pl, z którego można się również dowiedzieć na jakie działania samorządy wydają najwięcej. Okazuje się, że wcale nie są to kampanie promocyjne, a koszty związane z organizacją lub wsparciem wydarzeń kulturalnych/rozrywkowych i sportowych.

Poniżej wydatki miast na promocję w 2013 roku:

CZĘSTOCHOWA
Budżet: 1,4 mln zł.
Działania:



BIAŁYSTOK
Budżet: 3,5 mln zł.
Działania:


W nowopowstałych punktach informacji turystycznej zostały zainstalowane urządzenia multimedialne i interaktywne służące do nowatorskiego przekazu informacji o atrakcjach turystycznych i historii miasta.

BYDGOSZCZ
Budżet: 20,9 mln zł
Działania:


BYTOM
Budżet: 562 tys. zł.
Działania:


GDAŃSK
Budżet: 6 mln zł.
Działania:


GDYNIA
Budżet: 4,5 mln zł.
Działania:


GORZÓW WIELKOPOLSKI
Budżet: 2,5 mln zł
Działania:


KATOWICE
Budżet: 8,5 mln zł,
Działania:


KIELCE
Budżet: 3 mln zł.
Działania:


KRAKÓW
Budżet: 5,5 mln zł (Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta w tym realizacja programów unijnych: kwota 1,4 mln zł.)
Działania:


LUBLIN
Budżet: 2 mln zł.
Działania:


ŁÓDŹ
Budżet: 7,2 mln zł.
Działania:


OLSZTYN
Budżet: 1,9 mln zł.
Działania:


POZNAŃ
Budżet: 5 mln zł.
Działania:


RZESZÓW
Budżet: 4,5 mln zł.

SUWAŁKI
Budżet: 169 tys. zł.
Działania:


SZCZECIN
Budżet: 4,2 mln zł.
Działania:


TORUŃ
Budżet: 11,2 mln zł.
Działania:


WARSZAWA
Budżet: 105 tys. zł (budżet byłego Biura Promocji Miasta).
Działania:


WROCŁAW
Budżet: 5,3 mln zł,
Działania:


Serwis MarketingMiejsca.com.pl przeanalizował także przeznaczone na promocję wydatki wybranych województw:

DOLNOŚLĄSKIE
Budżet: 3,4 mln zł.
Działania:


KUJAWSKO-POMORSKIE
Budżet: 2 mln zł.
Działania:


LUBELSKIE
Budżet: 2,4 mln zł
Działania:


LUBUSKIE
Budżet: ok. 2,3 mln zł.
Działania:


ŁÓDZKIE
Budżet: 5 mln. zł.
Działania:


MAŁOPOLSKIE
Budżet: 7,2 mln zł.
Działania:
Województwo Małopolskie organizuje kampanie wizerunkowe z czerwonym koralem w roli głównej.
Inne działania promocyjne to:


MAZOWIECKIE
Budżet: 520 tys. zł.
Działania:


OPOLSKIE
Budżet: 136 tys. zł
Działania:


POMORSKIE
Budżet: 1,7 mln zł.
Działania:


ŚLĄSKIE
Budżet: 2,7 mln zł.
Działania:


ŚWIĘTOKRZYSKIE
Budżet: 1,4 mln zł + 750 tys. zł. na działania wizerunkowe.
Działania:


WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Budżet: 1,8 mln zł.
Działania:


Coraz więcej działań skierowanych jest na promocję gospodarczą m.in. poprzez zorganizowanie przyjazdu przedsiębiorców ze Szwecji oraz Finlandii i dziennikarzy z tych krajów. Zorganizowano też konferencję Warmia Mazury Otwarci na Skandynawię, na której zjawiły się osoby zainteresowane biznesem skandynawskim oraz przedstawiciele firm z tych krajów. Odbyły się także misje z Austrii i Niemiec.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com