TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Na polskim rynku pojawił się nowy serwis społecznościowy i wyszukiwarka usług - Yelp.
reklama
Serwis daje użytkownikowi możliwość wyszukania zlokalizowanych w pobliżu miejsca zamieszkania punktów usługowych, takich jak restauracje czy stacje benzynowe.
Yelp powstał w 2004 roku z inicjatywy inżynierów z PayPala - Jeremyego Stoppelmana i Russela Simmonsa. W chwili obecnej serwis dysponujący ponad 30 mln recenzji działa na 17 rynkach poza Stanami Zjednoczonymi. Teraz pojawił się również w Polsce.
Na początku działalności, Yelp skoncentruje się na rynkach: warszawskim i krakowskim. Firma nie zamierza otwierać w Polsce biura, ale poszukuje menedżera, który podejmie współpracę z lokalnymi firmami oraz użytkownikami. Obecnie w bazie serwisu znajdują się informacje o punktach pozyskane od innego pośrednika. Kiedy użytkownicy rozpoczną korzystanie z serwisu ma się pojawić więcej punktów, i więcej recenzji.
W zeszłym roku Yelp zarobił około 83,3 mln dolarów, co oznacza wzrost o 48 procent w zestawieniu z 2010 rokiem. Serwis w dalszym ciągu jest jednak na minusie, bowiem wciąż inwestuje. W Polsce, użytkownicy mogą korzystać ze wszystkich funkcji pozostałych wersji serwisu. Reklamy nie będą widoczne w polskie odsłonie serwisu, firma zarabia na nich w USA, Kanadzie, Irlandii oraz Wielkiej Brytanii.
Ponadto Yelp został zintegrowany z mapami Apple wprowadzonymi w systemie iOS 6.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami