TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Sprzedaż Grupy AmRest wzrosła w pierwszym kwartale 2013 roku o 11,8% i wyniosła 609 116 tys. zł w porównaniu do 544 891 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego - tak wynika z raportu opublikowanego przez spółkę.
reklama
Największą poprawę przychodów zaobserwowano w Rosji, gdzie sprzedaż restauracji prowadzonych przez Grupę wzrosła o 31,4%. Silny wzrost przychodów był rezultatem zarówno rosnącej sprzedaży w restauracjach porównywalnych jak i dynamicznego tempa nowych otwarć.
W ciągu ostatniego roku (w okresie od 1 kwietnia 2012 r. do 31 marca 2013 r.) AmRest otworzył na rynku rosyjskim 11 nowych restauracji zwiększając portfel do 69 restauracji.
Silny wzrost przychodów odnotowano również w dywizji Europa Zachodnia i nowe rynki. Przychody segmentu zwiększyły się o 24,5% i wyniosły 160 916 tys. zł w porównaniu do 129 227 tys. zł w analogicznym kwartale roku 2012. Duży udział we wzroście sprzedaży w tej dywizji miała konsolidacja restauracji z grupy Blue Horizon, których przychody wyniosły 20 673 tys. zł. Sprzedaż restauracji La Tagliatella na rynkach testowych wyniosła 5 874 tys. zł. Przychody wygenerowane w Hiszpanii wzrosły o 4,0% do 134 369 tys. zł.
Wzrost przychodów w Europie Środkowo-Wschodniej w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 wyniósł 3,3% i wynikał z dodatkowych przychodów wypracowanych przez 45 nowo otwartych restauracji w okresie od 1 kwietnia 2012 r. do 31 marca 2013 r. Sprzedaż w restauracjach porównywalnych była nieco niższa niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego.
Z całością raportu spółki można się zapoznać poniżej:
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami