TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-06-26 - Poznań: 200 turystów miało problem z wylotem do Tunezji

Na poznańskim lotnisku utkwiła grupa około 200 turystów, którzy nie mogą doczekać się wylotu do Tunezji. Druga, całkiem spora grupa miała kłopoty z powrotem do kraju - czytamy na Onet.pl.

reklama


Turyści, czekający na wylot na wakacje do Tunezji z biurem Exim Tours tkwili na lotnisku Ławica od soboty. Przelot miały obsłużyć linie lotnicze Fischer Air.

Touroperator zapewnił turystom z poza Poznania hotel. Przedstawicielka biura tłumaczyła, iż opóźnienie samolotu Fischer Air wynika z kłopotów przewoźnika z lotami na terenie Włoch.

Turyści usłyszeli obietnicę, że najprawdopodobniej wylecą późnym wieczorem.

Podobne problemy spotkały polskich turystów wracających z Tunezji. - Na samolot czekaliśmy 7 godzin, z małymi dziećmi, bez ciepłego jedzenia -skarżyli się po wylądowaniu na lotnisku Ławica.

Z ostatniej chwili:
Poniżej prezentujemy oświadzenie przewoźnika, przekazane TUR-INFO.PL przez Panią Marzenę Budzińską Marketing & PR Managera Fischer Air Polska Sp.z o.o.

Ośwadczenie szczegółowo wyjaśnia powody zaistniałych opóźnień i pokazuje, iż przewoźnik podjął odpowienie kroki, by to opóźnienie zminimalizować.


Oświadczenie Fischer Air Polska Sp.z o.o.

Opóźniony wylot rejsu na trasie Poznań - Monastyr był efektem skumulowania się następujących przyczyn:

  1. Na lotnisku Lamezia - Terme wynikło opóźnienie spowodowane potrzebą wysłania licencjonowanych mechaników z Warszawy (został wynajęty specjalny samolot) - powodem tego był brak odpowiednich fachowców na ww. lotnisku.


  2. Aby zmniejszyć opóźnienie na następnych rejsach firma podnajęła samolot Airbus A300 z linii lotniczej Tunis Air - samolot ten miał wykonać rejs na trasie Monastyr - Poznań - Monastyr, ale niestety tunezyjski przewoźnik nie wywiązał się z umowy. Kapitan odmówił wykonania rejsu z niezrozumiałych dla nas powodów.


  3. Po otrzymaniu informacji, że przewoźnik tunezyjski odmówił wykonania rejsu szukaliśmy samolotu, który mógłby odbyć ten lot i w rezultacie pasażerowie oczekujący w Poznaniu wylecieli samolotem B 737 firmy Centralwings. Wylot nastąpił o godz. 23:30. Pragniemy podkreślić, że wcześniej nie było dostępnych żadnych samolotów ze względu na sezon turystyczny i duże natężenie ruchu. Pasażerowie w Poznaniu oczekiwali w hotelu, pod opieką przedstawiciela Exim Tours, otrzymali również posiłki.


  4. Natomiast pasażerowie lecący z Monastyru do Poznania i Krakowa przewiózł samolot Fischer Air Polska po zmianie trasy lotu i rozkładu. Nie było jednak możliwości przewozu pasażerów z Poznania do Monastyru.


Chcemy ze swojej strony zapewnić, że w momencie pojawienia się opóźnienia wylotu ww. rejsu dokładaliśmy ze swojej strony wszelkich starań, żeby opóźnienie było jak najmniejsze.

Jednocześnie informujemy, że zwrócimy pasażerom opóźnionego rejsu kompensatę za utracony dzień urlopu.




Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com