TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-29 - Co piją Polacy?

Ogólnoświatowy kryzys nie ominął także sprzedaży napojów bezalkoholowych. Spada zapotrzebowanie zwłaszcza na te najdroższe - soki i nektary. Niewielkie wzrosty widać w sprzedaży napojów gazowanych. Ku radości dietetyków rośnie natomiast sprzedaż wody, nawet o 10 procent rocznie.

reklama


Dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska Iwona Jacaszek zauważa, że spadek popytu na najdroższe napoje takie jak soki, nektary czy napoje owocowe jest zobrazowaniem wpływu spowolnienia gospodarczego na wybory konsumentów, którzy dysponują coraz mniejszą ilością gotówki.

Popyt na droższe napoje spada w szybkim tempie, za to wzrasta sprzedaż wody. Dużą rolę w wynikach odgrywa temperatura w sezonie letnim. Nie bez znaczenia są też zapewne kampanie medialne popularyzujące picie wody.

W krajach unijnych zaobserwowano podobny, a nawet większy spadek, zwłaszcza w krajach będących na skraju załamania gospodarczego.

Coca-Cola reagując na trudną sytuację rynkową, prowadzi działania mające na celu większe zróżnicowanie propozycji dla konsumentów. Firma chce się dostosować do spowolnienia gospodarczego, jak i zmiany nawyków zakupowych Polaków, którzy coraz częściej kupują w dyskontach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com