TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Portal turystyczny easygo.pl razem z koncernem farmaceutycznym GlaxoSmithKline przygotowali akcję edukacyjno-promocyjną związaną z profilaktyką zdrowotną oraz zagrożeniami zarażenia się malarią w czasie podróży egzotycznych. Ideą powstania akcji jest wzrastające zainteresowanie naszych rodaków wyjazdami w dalekich kierunkach.
reklama
W pierwszym kwartale bieżącego roku rezerwacji do krajów egzotycznych było w easygo.pl aż o 70% więcej niż w roku ubiegłym. Malaria jest obecnie jedną z trzech najważniejszych, oprócz AIDS i gruźlicy, chorób zakaźnych panujących w świecie. Szacuje się, że około 40-45% ludności na świecie (w ponad 100 krajach) żyje na terenach zagrożonych tą chorobą. Większość przypadków (ponad 85%) przypada na Afrykę, rejony położone na południe od Sahary. Liczbę nowych zachorowań szacuje się na 300-500 milionów rocznie, a coroczną liczbę zgonów na 1,5-2,7 milionów. Takich danych nie wolno bagatelizować.
Dlatego efektem zwiększającego się zainteresowania Polaków wyjazdami do krajów z potencjalnym zagrożeniem malarycznym powstał nowy projekt easygo.pl - Mamy swój sposób patrzenia na turystykę i wewnętrzną potrzebę wczesnego doradztwa profilaktycznego - wyjaśniał zasady kolejnej akcji portalu Andrzej Glapiak, PR manager w easygo.pl - Nie straszymy, ale uwrażliwiamy, pokazujemy, doradzamy oraz uczymy. Rok temu uruchomiliśmy letnią akcję profilaktyczną związaną z bezpiecznym korzystaniem ze słońca, którą w zimie poszerzyliśmy o ochronę skóry przed wiatrem i mrozem. Z wielką przyjemnością dołączamy dziś do niej następny segment. Tym razem związany jest bezpośrednio ze zdrowiem naszych klientów, które przecież jest najważniejsze. Informacje o malarii dostępne są na stronach easygo.pl (http://www.easygo.pl/malaria.html). Można tam znaleźć informacje o rodzajach malarii, miejscach występowania, objawach oraz następstwach. Co najważniejsze jednak na stronie są dostępne również informacje na temat profilaktyki i sposobów właściwego zabezpieczenia się przed ewentualną chorobą. W serwisie można także z łatwością odnaleźć wszystkie krajowe poradnie i gabinety medyczne specjalizujące się w medycynie morskiej i tropikalnej. W każdej z tych placówek specjaliści przedstawią odpowiedni sposób zabezpieczenia przed potencjalnymi chorobami w miejscach, do których wyjeżdża się na wakacje. Z całą pewnością przydatne okażą się popularne FAQ, czyli pytania najczęściej zadawane przez samych podróżników oraz szansa na samodzielne zadanie pytania lekarzowi specjaliście chorób zakaźnych medycyny morskiej i chorób tropikalnych.
- W Polsce rejestruje się corocznie do 50 przypadków malarii, najczęściej przywożonej. Duża liczba Polaków jest leczona jeszcze poza granicami kraju, na terenach malarycznych albo w drodze powrotnej do kraju - informuje Robert Kucharski, koordynator projektu z ramienia GlaxoSmithKline.
- Bardzo się cieszę, że wspólnie z easygo.pl będziemy mogli już na etapie planowania wakacji doradzać i edukować, a przez to dbać o zdrowie Polaków. Turystyka rozwija się w szybkim tempie. Rokrocznie widać 150-200% przyrost w sprzedaży ofert, a w związku z tym powielającą się wielokrotnie liczbę podróżujących Polaków. Wyjazdy egzotyczne to statystycznie wciąż mała gałąź w drzewie turystycznej sprzedaży, ale od dwóch lat bardzo wyraźnie widać jej wzrost. - Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku mieliśmy aż o 70% rezerwacji egzotycznych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - potwierdza Iwona Sokołowska, dyrektor działu sprzedaży w easygo.pl. Z całą pewnością wpływ na takie wyniki mają zarówno naturalne, rozwojowe zmiany w zachowaniach podróżniczych naszych rodaków, ale także duże dopracowanie poszczególnych ofert przez touroperatorów, a przez to znaczne obniżenie cen takich wyjazdów. Przykładowo, średnia wartość rezerwacji w tym sezonie do Kenii wynosi 5360 zł za osobę, a rok wcześniej wynosiła 8921 zł. Alternatywnie, wyjazd na Sri Lankę w tym sezonie kosztuje Polaków średnio 10439 zł, a w ubiegłym roku było to 12098 zł.
Akcja z GlaxoSmithKline jest kolejnym, po zrealizowanych wcześniej z Allianz i Citibank, oraz trwających obecnie z Nivea i Toyota, edukacyjno-promocyjnych programów portalu turystycznego easygo.pl.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami