TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-12-11 - POT będzie promować polską kuchnię

Kuchnia regionalna dla coraz większej rzeszy turystów okazuje się istotnym czynnikiem, z którym wiążą oni atrakcyjność danej destynacji. Polska Organizacja Turystyczna zdecydowała się podjąć działania, które mają na celu lepsze wypromowanie polskiej kuchni, jako atrakcji mogącej przyciągać turystów.

reklama


Spotkanie inicjujące powstanie konsorcjum kulinarnego odbyło się 10 grudnia. Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła na nie przedstawicieli polskich szlaków kulinarnych. Zakładanym celem, do jakiego prowadzić ma powołane konsorcjum jest konsolidacja podmiotów działających w obszarze produktowym "Kuchnia Polska", oraz ich promocja w kraju i za granicą.

Przesłanek, które doprowadziły do zajęcia się problematyką kuchni polskiej jest kilka. W ostatnich latach wzrosła liczba promowanych destynacji, w których jedną z głównych atrakcji jest lokalna kuchnia. Także branża turystyczna w Polsce dostrzega potencjał turystyki kulinarnej, jako potężnego narzędzia do identyfikowania i promowania miejsc, regionów oraz kraju.

Wśród zadań Konsorcjum znalazły się takie kwestie, jak konsolidacja podmiotów, stowarzyszeń oraz branży, działających w omawianym zakresie produktowym:

a) komercjalizacja i promocja produktów

b) organizacja samodzielnie i wespół z POT, ROT czy LOT wydarzeń promocyjnych na rynku krajowych i rynkach zagranicznych. Wachlarz instrumentów ustalony zostanie na podstawie strategii komunikacji (np. wizyty studyjne, stoiska, broszury, profil na portalach społecznościowych ...)

c) inicjowanie przeprowadzania badań statystycznych i marketingowych, przy czym członkowie Konsorcjum deklaruję przekazywanie podstawowych, niezbędnych danych statystycznych, służących ocenie stanu i ewolucji rynku.

d) przeprowadzanie innych działań w zależności od możliwości merytorycznych i finansowych,

e) wzajemny transfer wiedzy, budowa marki, w tym korzystanie z doświadczeń zagranicznych,

f) organizacja szkoleń, których celem jest podnoszenie jakości usług,

g) wprowadzenie programów lojalnościowych oraz ewentualnie certyfikacji jakości usług.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com