TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-02-27 - Jak sprzedawać bilety autokarowe?

Wielu podróżnych nie zwraca uwagi na to, w jakim portalu kupują bilety autokarowe. Jednak sam fakt, że serwis korzysta z systemu rezerwacji, nie oznacza jednak, że jest przyjazny dla klienta.

reklama


Zakup biletu przez Internet nie zawsze kończy się na jego opłaceniu i wydrukowaniu. Może bowiem zdarzyć się, że podróżny będzie musiał zmienić datę lub termin wyjazdu, z różnych przyczyn zwrócić bilet albo poprawić błąd - np. literówkę, która wkradła się do danych pasażera. Ze statystyk portalu BiletyAutokarowe.pl wynika, że jedna na 20 osób korzystających z rezerwacji online wykonuje operację na bilecie już po jego zakupieniu.

Dla wielu klientów liczą się także dodatkowe opcje np. możliwość zamówienia biletu przez telefon, dostawy biletu pocztą lub do autokaru, a także wybór formy płatności off-line. Bardzo ważnym jest, aby klient otrzymał wsparcie w razie ewentualnych problemów i mógł liczyć na fachową wiedzę na temat przewozów przed podróżą.

Jak mówi Lech Sozański, współwłaściciel portalu BiletyAutokarowe.pl Sprzedaż biletów online to dla niektórych przedsiębiorców sposób na łatwy zarobek: wystarczy postawić serwis z okienkiem systemu rezerwacji, a w przypadku problemów z biletami niech martwią się kupujący. To podejście tak powszechne, jak szkodliwe - zarówno dla branży, jak i dla pasażerów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com