TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-07-01 - Internet w promocji turystycznej

Urzędy gmin nadal w niewielkim stopniu wykorzystują potencjał marketingu internetowego do promocji turystyki własnych regionów. Strony internetowe urzędów, które mogłyby stanowić źródło informacji turystycznej ograniczają się do podstawowych komunikatów, mało przydatnych zwłaszcza dla turystów zagranicznych.

reklama


Niewystarczające wykorzystanie oficjalnych witryn urzędów w działaniach promujących regiony widać choćby na przykładzie badań przeprowadzonych przez Agencję Rozwoju Pomorza S.A. Na 29 oficjalnych stron gmin z województwa pomorskiego 75% jest dostępna jedynie w polskiej wersji językowej. Natomiast 64% z nich nie dysponuje możliwością pobrania materiałów promocyjnych dotyczących regionu, w formie elektronicznej.

"Internet to główne źródło informacji o regionie dla potencjalnych turystów i inwestorów, dlatego tak ważne jest skoncentrowanie działań promocyjnych właśnie w sieci. Marketing internetowy to szansa nie tylko na zdobycie klientów, ale również wsparcie rozwoju biznesowego całych gmin. Obserwujemy widoczny wzrost zainteresowania działaniami internetowymi wśród właścicieli obiektów turystycznych. W porównaniu z sytuacją z przed kilku lat, świadomość korzyści wynikających z promocji w Internecie jest coraz większa. Przekłada się to na popularność tego kanału marketingowego." - wyjaśnia Magdalena Krawczyk, dyrektor marketingu, IP:tourism.

Zastosowanie narzędzi marketingu sieciowego pozwala na dotarcie z ofertą do bardzo szerokiej grupy odbiorców głównie dzięki obecności na pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com