TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-11-14 - Polska firma stworzyła pierwszą aplikację VR dla branży turystycznej w Europie

Firma Destinations VR rozwijająca technologię wirtualnej rzeczywistości zaprezentowała pierwszą w Europie wizualizację tego typu dla obiektu turystycznego.

reklama


ZrealizowanÄ… jÄ… na bazie powstajÄ…cego w Zakopanem zespoÅ‚u hotelowo-apartamentowego Radisson. Wizualizacja "Experience Zakopane" o wyjÄ…tkowym odczuciu realnoÅ›ci pokazuje zarówno okolicÄ™, jak i wnÄ™trze jeszcze nieistniejÄ…cej inwestycji.

Destinations VR zaprezentowaÅ‚a swojÄ… pierwszÄ… realizacjÄ™ w hotelu Radisson Blue w Warszawie. Pokaz przedpremierowy miaÅ‚ charakter interaktywny - wszyscy uczestnicy mieli okazjÄ™ zaÅ‚ożyć gogle Oculus Rift i przenieść siÄ™ w Å›wiat nowo budowanej inwestycji. Specyfika tego typu aplikacji VR (Virtual Reality) to przede wszystkim faktyczne odczucie zmysÅ‚ami przebywania w danym miejscu, tj. poczucie przestrzeni, odlegÅ‚oÅ›ci, możliwość poruszania siÄ™.

"W moim odczuciu rozpoczyna to nowÄ… erÄ™ w rozwoju branży turystycznej. W przeciwieÅ„stwie do dotychczasowych prób wizualizacji 3D poprzez zdjÄ™cia panoramiczne czy animacje, aplikacje na Oculus Rift czy Samsung Gear VR dajÄ… możliwość szczegółowego odwzorowania rzeczywistoÅ›ci, a użytkownikom doÅ›wiadczenia miejsca, jego atmosfery i szczególnego charakteru. JesteÅ›my tylko o krok od tego, aby umożliwiać w ten sposób klientom możliwość rezerwacji, wyboru miejsca, hotelu czy nawet konkretnego pokoju z pożądanym widokiem z okna." - stwierdza Piotr BaczyÅ„ski, CEO w Destinations VR.

Technologicznym wykonawcÄ… aplikacji jest firma Immersion, która wykorzystuje rewolucyjny silnik Unreal 4 umożliwiajÄ…cy uzyskanie niezwykle realistycznej jakoÅ›ci obrazu w czasie rzeczywistym. Aplikacje sÄ… w peÅ‚ni kompatybilne z wyÅ›wietlaczami wirtualnej rzeczywistoÅ›ci takimi jak Oculus Rift czy Samsung Gear VR, natomiast dziaÅ‚ajÄ… także na tradycyjnych monitorach, telewizorach i rzutnikach.

Aplikacja "Experience Zakopane" będzie wykorzystywana do prezentacji inwestorom, promocji wśród klientów indywidualnych, jak i sprzedaży powstającego obiektu. Technologia VR będzie wykorzystywana jako narzędzie nowoczesnego marketingu w branży turystycznej. Destinations VR ma w planach realizację kolejnych aplikacji VR dla obiektów hotelowych i turystycznych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com