TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-07-18 - Okęcie: samodzielna odprawa staje się coraz popularniejsza wśród pasażerów

Samoobsługowe formy odprawy zyskują coraz większą popularność. W styczniu 2010 r. na warszawskim lotnisku ponad 90 proc. osób skorzystało z tradycyjnej formy odprawy, ale już w grudniu było to już 74 proc. W 2010 r. pasażerowie skorzystali blisko 150 tys. razy z samoobsługowych kiosków na lotnisku. Ponad 35 tys. razy odprawiali się za pośrednictwem Internetu.

reklama


Pierwszą linią lotniczą, która zaoferowała swoim klientom możliwość samodzielnej odprawy była na Okęciu Lufthansa. W 2008 r. powstały tutaj pierwsze kioski self check-in. Obecnie na warszawskim lotnisku mogą skorzystać z tej formy odprawy pasażerowie Air France/KLM, Austrian Airlines, Finnaira i Polskich Linii Lotniczych LOT.

Dzięki samoobsługowym kioskom, klienci linii lotniczych zyskują możliwość odprawy przy ominięciu tradycyjnych stanowisk odpraw (check-in). Karta pokładowa drukowana jest automatycznie, na podstawie danych z biletu. Z nią pasażer udaje się do kontroli bezpieczeństwa, a potem na pokład samolotu. Jeśli podróżujemy z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym możemy nadać go w dedykowanym stanowisku drop-off.

Pasażerowie LOT, od marca 2011 r. mają do swojej dyspozycji kioski web check-in, które umożliwiające odprawę przez Internet (na lotnisku istnieje obecnie sześć tego typu stanowisk). W tym przypadku postępujemy podobnie jak podczas odprawy na stanowisku self check-in. Pasażer identyfikuje się w systemie, wybiera lot i miejsce w samolocie, a na końcu drukuje kartę pokładową.

W 2008 r. pasażerowie zyskali możliwość odprawienia się przez telefon komórkowy. Obecnie mogą skorzystać z niej klienci Lufthansy, Austrian Airlines, PLL LOT, British Airways i El Al. Kartę pokładową pasażer otrzymuje w formie MMS lub linku do strony z plikiem.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com