TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-02-13 - Orbitz Worldwide połączy się z Expedią

Do dużej transakcji dojdzie na rynku portali rezerwacyjnych. Expedia wykupi jednego ze swoich największych konkurentów - Orbitz Worldwide.

reklama


Jak podaje serwis USA Today transakcja będzie mieć wartość 1,6 mld dolarów.

Według comScore, Expedia i Orbitz razem wzięte miały 29,4 unikalnych odsłon w Stanach Zjednoczonych w grudniu.

Expedia, w ubiegłym miesiącu nabyła serwis Travelocity za 280 mln dolarów. Do jej portfolio należą także serwisy Hotwire.com i Trivago. Te zakupy wpisują się w rywalizację z Priceline, które, w czerwcu 2014 roku, przejęło gastronomiczny serwis rezerwacyjny OpenTable za 2,6 mld dolarów.

"Choć dla wielu przewoźników lotniczych i hotelarzy rezerwacje z zewnętrznych systemów to tylko ułamek ich wszystkich zamówień, to jednak konsolidacja największych serwisów pod szyldem Expedii może zdestabilizować rynek" - uważa amerykański analityk turystyczny Henry Harteveld. "Dostawcy nie są z tego zadowoleni, ponieważ osłabi to ich pozycję negocjacyjną" - dodał. Zaznacza, że linie lotnicze i hotelarze mogą próbować zacieśnić swoje relacje z innymi graczami rynkowymi aby "spróbować przytępić niszczycielską potęgę Expedii".

Ta fuzja może niepokoić także polskich hotelarzy, którzy często pozyskują dużą część ruchu właśnie z Expedii.

Jak podaje USA Today około 10-15 proc. rezerwacji amerykańskich przewoźników lotniczych pochodzi z internetowych biur podróży, toteż nie muszą się one specjalnie targować, zwłaszcza, że zwykle nie płacą im prowizji.

Hotelarstwo może się okazać sektorem turystyki, którego ta zmiana będzie dotyczyć w największym stopniu. Harteveld przekonuje, że internetowe biura podróży odpowiadają średnio za 19 proc. sprzedaży w hotelach. "W dodatku hotele płacą internetowym serwisom rezerwacyjnym około 15 procent prowizji. Pozycjonowanie hotelu na liście wyszukiwania portalu rezerwacyjnego może częściowo zależeć od wysokości prowizji płaconej przez obiekt. Powstaje pytanie czy jest to w interesie konsumenta?" - skomentował analityk rynku turystycznego Robert Cole.

"Ostatnia fuzja zwiększa niepewność i jawi się jako przeciwdziałanie zwiększaniu wyboru dla konsumentów. Będziemy się przyglądać temu przedsięwzięciu" - podkreśliła Katherine Lugar, prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Hotelarzy i Kwaterodawców.

"Orbitz, który sprzedawał wiele biletów lotniczych, lecz pozostawał w tyle, jeśli chodzi o bardziej dochodowy sektor rezerwacji hoteli, teraz będzie mógł zaoferować swoim użytkownikom bogatą bazę Expedii" - zaznaczył Cole. "To dobre rozwiązanie dla klientów tych serwisów, zarówno Orbitz jak i Travelocity. Teraz dostaną większy wybór obiektów hotelowych, jak i możliwości handlowych" - dodał.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com