TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-01-22 - Jak ministerstwo promuje turystykÄ™ medycznÄ…?

Ministerstwo Gospodarki przeznaczy do końca 2015 roku 5 mln złotych na nowy projekt promocji turystyki medycznej. Jak jego realizacja wygląda w praktyce?

reklama


Turystyka medyczna to rynek, którego wartość przekroczyła na świecie 100 miliardów dolarów. Szacuje się, że wartość rynku medycznego w Polsce wynosi ponad 7,1 mld euro. Nowoczesny sprzęt medyczny, wysoka jakość i specjalizacja personelu, krótki okres oczekiwania na usługi - te czynniki sprawiły, że nasz kraj odwiedza rocznie 300 tysięcy pacjentów zza granicy przeznaczając na świadczenia medyczne 190 mln złotych.
Zdaniem ekspertów popularność naszego kraju w tym zakresie będzie rosła co roku w tempie 13-15%.

Leczenie w Polsce jest często nawet 80% tańsze niż w innych krajach Unii Europejskiej czy w Stanach Zjednoczonych. Mimo to Polska, wciąż nie jest pierwszym wyborem osób, które chcą obniżyć koszty zabiegów medycznych.

"PrzykÅ‚adowo, zabieg in vitro w Polsce można wykonać już za niewiele ponad 7 000 zÅ‚, podczas gdy w Rosji i Europie Zachodniej to koszt nawet 3 razy wyższy" - powiedziaÅ‚ dr Grzegorz Mrugacz, z Kliniki "Bocian" w BiaÅ‚ymstoku, która bierze udziaÅ‚ w projekcie promocji turystyki medycznej Ministerstwa Gospodarki.

Turystyka medyczna to jedna z 15 branż promowanych przez Ministerstwo Gospodarki w ramach działania 6.5.1. POIG "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych". W ramach działania 6.5.2 POIG "Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji" do końca 2015 roku do wykorzystania jest łącznie 5 mln złotych.

Przedstawiciele polskich placówek medycznych, którzy zgłosili swój akces do projektu, uczestniczą w międzynarodowych konferencjach, targach i wystawach branżowych, szkoleniach oraz misjach gospodarczych. Przedsiębiorcy mogą liczyć na dofinansowanie udziału w imprezach promocyjnych nawet do 75% kosztów.

W ramach programu organizowane są również spotkania z przedstawicielami międzynarodowych mediów i biznesu podczas wizyt studyjnych w Polsce. Dotychczas odbyły dwie takie konferencje, gdzie kliniki i szpitale prezentowały swoją ofertę. Na pierwszej obecni byli dziennikarze zagraniczni (między innymi z amerykańskiej telewizji FOX), na drugiej - pośrednicy turystyki medycznej z całego świata.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com