TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych zakończyła właśnie roczną współpracę przy projekcie rozwoju franczyzy Yogen Fruz. W jej efekcie opracowany został pakiet franczyzowy oraz uruchomiono dwie placówki franczyzowe. Dzięki temu wśród konceptów z mrożonymi jogurtami Yogen Fruz jest liderem pod względem liczby działających punktów franczyzowych.
reklama
Rok 2011 był rokiem urodzaju obfitującego w wysyp konceptów z mrożonymi jogurtami. Jedne bardziej udane, drugie mniej. Każdy z nich miał własny pomysł jak wypromować swoją markę. Jednym z pierwszych na rynku był faktyczny twórca tego segmentu rynku, kanadyjski Yogen Fruz, który po raz trzeci zawitał do Polski, i który postawił na strategię rozwoju poprzez franczyzę. Wkrótce pojawili się naśladowcy, którzy szturmem zaczęli wchodzić do najlepszych galerii handlowych w Polsce. W efekcie, z niespełna 10 punktów, które miały łącznie na koniec 2011 roku, koncepty z mrożonymi jogurtami łącznie rozwinęły swoje sieci do blisko 30 lokalizacji. Było to możliwe głównie dzięki uruchamianiu placówek własnych, bo choć każda z tych firm deklaruje budowę sieci franczyzowej to jednak Yogen Fruz jako jedyny uruchomił dwie placówki franczyzowe oraz przygotował grunt pod kolejne otwarcia punktów franczyzowych. To spory sukces, zważywszy na to, że mrożony jogurt to nowy i słabo znany produkt na polskim rynku, zaś otwarcie punktu z taką ofertą wiąże się z niebagatelną inwestycją od ponad 100 do ok. 300 tys. zł.
Zadaniem ARSS było dostosowanie pakietu franczyzowego Yogen Fruz do realiów i wymogów polskiego rynku oraz pozyskanie dwóch pierwszych franczyzobiorców.
Projekt rozwoju sieci marki Yogen Fruz był dla nas wyzwaniem nie tylko dlatego, że w obecnie panującej sytuacji na rynku gastronomicznym jest ciężko wejść z nowym konceptem, ale przede wszystkim dlatego, że to już trzecie podejście tej marki do zaistnienia na rynku polskim. Niemniej jednak główny cel jakim było uruchomienie dwóch placówek franczyzowych został osiągnięty a kilku kolejnych kandydatów powinno podpisać umowy franczyzy w najbliższych miesiącach - mówi Marta Rolka, kierownik projektu z ramienia ARSS, która odpowiadała za rekrutację franczyzobiorców.
Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych to zespół specjalistów, który ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w takich obszarach jak franczyza oraz budowa i zarządzanie systemami sieciowymi. Misją firmy jest dostarczanie klientom indywidualnie dopasowanych rozwiązań odpowiadających ich specyficznym potrzebom w zakresie tworzenia i funkcjonowania systemów sieciowych - własnych, franczyzowych, agencyjnych, licencyjnych i dystrybucyjnych. Wysoki standard i szeroki zakres świadczonych usług, unikalne kompetencje i kwalifikacje konsultantów oraz najwyższe standardy etyczne prowadzonej działalności powodują, że jest liderem w doradztwie we franczyzie (franchisingu) i innych systemach sieciowych. ARSS doradzała w zakresie franczyzy między innymi takim konceptom gastronomicznym jak Express Kuchnia Marche, Fornetti, Naleśniki jak Smok, Salad Story, Sphinx czy Multifood STP.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami