TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-07-16 - Destynacje turystyczne w sieci

Internet, głównie za sprawą mediów społecznościowych i coraz popularniejszych urządzeń mobilnych powoli staje się potężnym obszarem wymiany opinii także o destynacjach, odwiedzanych przez polskich turystów.

reklama


Agencja Reklamowa CzART oraz Brand24 opublikowały raport na podstawie badań wątków, które pojawiły się w social media w okresie od 28 maja 2013 r. do 20 czerwca 2013 r. Pod lupę specjalistów departamentu Tourism destination marketing trafiło 30 popularnych kierunków podróży. Jak wynika z analizy w tym czasie w sieci pojawiło się blisko 48 300 wątków, które szacunkowo wygenerowały blisko 10 milionów interakcji.

Najwięcej wątków pojawiło się w kontekście Grecji. Okazuje się, że kierunek ten wciąż stanowi jeden z czołowych, obecnych na wakacyjnej mapie Polaków. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji. "Nasz kraj jest na dobrej drodze, wydobywa się z kryzysu. Jest bezpieczny, oferujący swym gościom duży wybór atrakcji i sposobów na spędzenie wolnego czasu" - podkreśla Alexis Georgiades z ambasady Grecji w Polsce.

Dość mocno dyskutuje się o Słowacji. Jak potwierdzają dane z I kwartału 2013 roku, wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku zaobserwowano 15-proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada. "Wpływa na to kilka czynników, między innymi potężne inwestycje w infrastrukturę w ciągu ostatnich pięciu lat, wyższa jakość usług, czy też intensywna kampania reklamowa największych ośrodków turystycznych (m.in. zimowe ośrodki narciarskie Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica)" - tłumaczy popularność swojego kraju w sieci Jan Bosnović ze Słowackiego Centrum Turystyki.

Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. - "Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie." - powiedział Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.

Polacy lubią dzielić się informacjami na temat swoich turystycznych podbojów. Przeważnie czynią to liderzy opinii, którzy wpływają na decyzje grupy znajomych lub osoby, które reprezentują ważny głos w gronie rodzinnym. Wątki są zdecydowanie bardziej nacechowane sentymentem pozytywnym. "To istotne przy generowaniu buzz marketingu, który jako wartość dodana elementu "Earned" w konwergencji modelu POE (Paid, Owned, Earned) strategii reklamowej, wpływa na wizerunek i zasięg komunikatu o danym miejscu" - mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, ekspert tourism destination marketing z Agencji Reklamowej CzART.

Z pełnym raportem można zapoznać się poniżej:


Możesz także pobrać plik: turinfo_20130716_raport_destynacje_turystyczne_w_sieci.pdf


Klienci biur podróży potrafią być okrutni w swoich osądach, i często nie pozostawiają suchej nitki na organizatorach wypoczynku, w internecie. Wpisy dotyczące ciekawych destynacji i doświadczenia z podróży zawsze stanowią ciekawą bazę informacji pomocną w planowaniu wyjazdu. " Negatywne opinie konsumentów branży turystycznej potrafią być bolesne poprzez istotną ekspozycję w różnego rodzaju wyszukiwarkach. Większość z nas przed zakupem wycieczki sprawdza opinie nie tylko na temat samego biura podróży, ale także hotelu, czy nawet przewoźnika, który odpowiada za lot" - dodaje Michał Sadowski, Prezes Zarządu Brand24.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com