TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-05-02 - Lekarze nie chcą McDonaldsa

Igrzyska Olimpijskie w Londynie to wielkie wydarzenie sportowe, na które ściągną rzesze kibiców z całego świata. To także dobra okazja do promocji dla dużych koncernów i firm oferujących swoje usługi. McDonalds, największa na świecie sieć fast foodów będzie jedyną firmą gastronomiczną, która ma pozwolenie na sprzedaż jedzenia na terenie igrzysk.

reklama


Brytyjscy lekarze są zdania, że w kraju tak szerzącej się otyłości powinno ograniczyć się, a nawet zakazać reklam McDonaldsa, a także Coca-Coli i Heinekena, przynajmniej na czas Igrzysk Olimpijskich! Tymczasem fast food szykuje prawdziwe centrum szybkiego jedzenia. Na terenie parku olimpijskiego powstaje dwupiętrowa restauracja z 1,5 tys. miejsc. Kolejnym potężnym koncernem promującym się na czas igrzysk jest Coca-Cola, która oprócz McDonaldsa ma na wyłączność sprzedaż napojów bezalkoholowych. Z kolei oficjalnym piwnym sponsorem jest Heineken.

Negatywny stosunek lekarzy do fast foodów spowodowała otyłość Brytyjczyków. Nadwaga to problem co czwartego mieszkańca Wysp. Szacuje się, że do 2030 dotknie on co drugiego obywatela. Z budżetu państwa rocznie na system opieki cierpiących z powodu powikłań otyłości przeznacza około 4 mld funtów. Te liczby jasno pokazują jak poważnym problemem na wyspach są złe nawyki żywieniowe. Jednak sprzeciw lekarzy na niewiele tu się zda, bowiem sponsorzy które przeznaczą znaczną część pieniędzy na organizację olimpiady. Bez ich wsparcia igrzyska mogłyby się nie odbyć.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com