TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas Euro 2012 dojedziemy pociągiem z Okęcia do centrum Warszawy. PKP PLK zapewnia, że linia kolejowa zostanie otwarta 1 czerwca.
reklama
Łącznica kolejowa o długości około 2 km ma biec ze Służewca do podziemnej stacji pod terminalem stołecznego portu. Budowa linii zbliża się już ku końcowi. Obecnie prowadzone są odbiory techniczne.
Dzięki łącznicy trasę tę pokonamy w ciągu 20 minut. Na trasie będzie kursować max 6 par pociągów na godzinę. Mają być obsługiwane przez Szybką Kolej Miejską (przewoźnik kupił już 13 nowoczesnych pociągów) i Koleje Mazowieckie. Inwestycja kosztowała ponad 366 mln zł brutto, z czego około 96% sfinansowała UE.
Prace budowlane na odcinku kolejowym trwają już od kilku lat. Łącznik miał być gotowy w 2005 r. Niestety czeska spółka Sudop przygotowywała projekt tunelu dwa lata, zamiast 6 miesięcy. Po tym czasie PKP PLK odebrały firmie to zlecenie.
W październiku 2009 r. podpisano umowę z konsorcjum, którego liderem jest spółka Bilfinger Berger. Wtedy planowano, że pierwsze pociągi pojadą na lotnisko jesienią 2011 r. W maju 2011 r. prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański zapewniał, że połączenie będzie gotowe w grudniu. Niestety prace przeciągnęły się. Klejarze tłumaczą, że powody to: wystąpienie zanieczyszczeń gruntów wymagających utylizacji, niezinwentaryzowanych podziemnych obiektów budowlanych, sroga zima.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami