TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-10-08 - Ilością obiektów chcą przebić McDonalds

Sieć mini piekarni i kawiarni stawia czoło gigantowi. Fornetti ma aspiracje by rozwinąć sieć lokali, która przewyższy ilość McDonaldów w Polsce.

reklama


Pomysł jest stosunkowo prosty - "W 2014 roku chcemy nadal otwierać kilka nowych lokalizacji miesięcznie. W ten sposób w 2015 roku przegonimy Da Grasso i dogonimy McDonald's, który jest dzisiaj największą pod względem liczby placówek siecią gastronomiczną w Polsce" - twierdzi prezes Fornetti Piotr Panasiewicz.

Plan na najbliższe lata zakłada, że w 2014 roku powstawać będzie około 5 lokali miesięcznie, w 2015 dwa razy tyle. Tym samym obiekty proponujące gorące ciasteczka mają stworzyć największą w Polsce sieć. Otwieranie kolejnych punktów to jedynie część planu rozwoju spółki. Rozważana jest także możliwość giełdowego debiutu.

Wyniki finansowe spółki są optymistyczne. Przychody ze sprzedaży Fornetti w porównaniu do danych z ubiegłego roku rosną nieprzerwanie od kilku miesięcy i w 2013 roku przekroczą 20 mln zł. Według najnowszych badań rozpoznawalność marki Fornetti wynosi ponad 86%. To rekordowy wynik wśród spółek spożywczych i dowód na to, że restrukturyzacja prowadzona w spółce przynosi efekty twierdzi Panasiewicz. Pozytywne wyniki skłaniają także szefów spółki do rozważań na temat zwiększenia produkcji ciasteczek we wrocławskiej fabryce.

Fornetti to obecnie trzecia z największych sieci gastronomicznych w kraju. W ramach marki działa już dwieście obiektów własnych, partnerskich i franczyzowych. Od początku roku działalność rozpoczęło 26 nowych kawiarenek.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com