TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Sieć agencji turystycznych Ostatniemiejsca.pl planująca zadebiutować w tym roku na Giełdzie Papierów Wartościowych zaczęła dynamicznie zwiększać ilość współpracujących z nią franczyzobiorców.
reklama
Sieć biur podróży posiada obecnie 2 punkty własne oraz 58 franczyzowych, a do końca 2011 planuje uruchomić kolejne 10 oddziałów, kusząc potencjalnych franczyzobiorców stosunkowo niskimi kosztami inwestycji. Osoba, która zdecyduje się na współpracę z Ostatniemiejsca.pl płaci 12,5 tys. zł netto za przystąpienie do sieci oraz około 7 tys. zł za wyposażenie lokalu. Do tego dochodzi ewentualny remont.
Na początku działalności jednostki franczyzowe osiągają zyski rzędu kilku tysięcy miesięcznie, oddziały będące w sieci ponad rok - rzędu kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie - zdradza Ewa Kozikowska ze spółki Ostatniemiejsca.pl
Sieci multiagencji turystycznych, które same nie organizują wyjazdów, ale specjalizują się w sprzedaży ofert kilkudziesięciu największych touroperatorów, to w ostatnim czasie bardzo intensywnie rozwijający się segment rynku franczyzowego. Przyszły przedsiębiorca, który planuje nawiązać współpracę z jedną z sieci posiada duży wachlarz wyboru. Na rynku działają już takie sieci, jak np. Sun Club, Multita, My Travel, Urlopy.pl czy właśnie Ostatniemiejsca.pl.
Dla wszystkich myślących o własnej agencji sieci są pewnym ułatwieniem, jednak z drugiej strony dla osób zorientowanych w temacie, mogą się one okazać zbyt sztywnym "gorsetem" narzuconych rozwiązań i wymagań. Dla agenta kluczowa jest lokalizacja i klienci - jeśli ma na to wyłączność, to może skutecznie działać i rozwijać się także w sieci.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami