TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-26 - Internet zmienia klientów

Nie od dziś wiadomo, że ludzie chcą coraz więcej informacji. Od dawna można zaobserwować trend coraz wyższych wymagań informacyjnych ze strony turystów. Dziś mało kto uda się w podróż do jakiegokolwiek obiektu (nie znanego mu lub o nieznanej reputacji) bez sprawdzenia o nim informacji w internecie.

reklama


Większość ludzi zaczyna swoje poszukiwania od wyszukiwarki lub ulubionych serwisów internetowych. Jeśli nie znajdą wystarczających informacji, to szukają dalej chcąc się upewnić, czy planowany pobyt i podróż przebiegnie zgodnie z oczekiwaniami i planem.

Badania przeprowadzone przez On Board PR i PBS DGA wykazały, że aż 49% Polaków poszukując hotelu wykorzystuje do tego Internet, a odsetek ten wzrasta do 60% w przypadku Polaków z wyższym wykształceniem.

Najnowszy raport Google Polska, prezentuje podobne dane. Badania wykazały, że w 2007 roku 92% badanych zadeklarowało korzystanie z wyszukiwarki w procesie poszukiwania informacji na temat produktów turystycznych (odnotowano wzrost o 10 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem). Dodatkowo w jednym z najnowszych raportów opublikowanych przez Google (ZMOT) można zaobserwować, że dynamicznie rośnie liczba stron na których szukamy informacji o produktach i usługach. W 2010 roku przed dokonaniem zakupu internauci odwiedzali średnio 5,3 stron, a w 2011 roku wartość ta wzrosła do 10,4.

Dla właścicieli obiektów oznacza to że trzeba coraz bardziej skupić się na promocji w Internecie. Na oficjalnym blogu Google dla webmasterów można przeczytać, że linkowanie do i linki z tematycznie związanych stron są doceniane przez Google i bez wątpienia będą pozytywnie wpływać na pozycje w indeksie. - Dlatego sieć wartościowych linków prowadzących do strony obiektu noclegowego jest strategicznym elementem skutecznej i długoterminowej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek - mówi Piotr Kuta z serwisu PromujNoclegi.pl - Nasza strategia jest przy tym unikalna, bowiem my poprzez swoje działania pomagamy pozyskać wartościowe linki z blogów, portali noclegowych oraz społecznościowych, a także dostarczyć kwalifikowany ruch z tych serwisów.

Dzięki badaniom można być pewnym, że Internet zmienił sposób w jaki podejmujemy decyzję o zakupie. Warto być dobrze widocznym w wyszukiwarce Google i na wielu serwisach internetowych. Kogo nie widać, ten dziś nie może liczyć na wielu klientów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com