TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-03-11 - Kraków: restauracje upadają, bo nie dbają o klientów?

Fala bankructwa dotyka restauracje w centrum Krakowa. Coraz więcej krakowskich lokali jest wystawionych na sprzedaż.

reklama


Zdaniem restauratorów problem leży w złej komunikacji wokół rynku. Klienci nie docierają do restauracji w centrum, bo nie mają gdzie zaparkować samochodów. W okolicach Rynku Głównego brakuje bowiem miejsc parkingowych. Dlatego restauratorom zależy na ułatwieniu dostępu do Rynku zmotoryzowanym.

Niestety, jest jednak druga strona medalu. Restauracje w centrum Krakowa w ostatnich latach były nastawione wyłącznie na obsługę turystów - restauratorzy absolutnie zapomnieli o mieszkańcach miasta. Licząc na obsługę klienta jednorazowego, restauracje przestały dbać o stałych klientów. Standard obsługi w lokalach był coraz niższy - nieraz goście otrzymywali niedosmażone mięsa, a na obsługę czekało się zbyt długo. Jednocześnie ceny rosły - doszło do tego, że w większości lokali w okolicach Rynku i na Kazimierzu rzadko dało się zjeść obiad za mniej niż 35-40 złotych. W parze z coraz słabsza obsługą i coraz wyższymi cenami szedł brak zainteresowania Krakowianami - restauratorzy nie uruchamiali żadnych programów lojalnościowych dla stałych klientów i w żaden sposób nie starali się pozyskać nowych klientów z Krakowa.

Teraz, kiedy liczba turystów odwiedzających spada, restauratorzy odczują skutki kierowania się z ofertą głównie do turystów. I niestety, zmiana ilości miejsc parkingowych w okolicach rynku niewiele zmieni.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com