TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-06-03 - Serwisy internetowe biją się o rynek zamówień online

Popularność serwisów internetowych oferujących możliwość złożenia zamówienia restauracyjnego online w ostatni czasie wzrosła. Rynek tego typu usług osiągnął imponującą wartość kilkuset mln złotych. Nic więc dziwnego, że serwisy internetowe walczą o miejsce w tym prężnie rozwijającym się biznesie ostatnich kilku lat.

reklama


Jak informuje DGP obecna wartość rynku zamówień restauracyjnych składanych online wynosi kilkaset mln złotych, a w ciągu kilku lat powinna urosnąć do 3,6 mld złotych.

Tego typu serwisy żyją z prowizji, a ta wcale do najniższych nie należy. bonus od każdej rezerwacji wynosi od 10 do 19 procent, co daje w perspektywie od 360 do blisko 700 mln złotych do podziału - podaje DPG.

Do liderów biznesu należy PizzPortal.pl, serwis współpracuje z 2,6 tys. restauracji. W długofalowych planach spółki jest podpisanie umów z kolejnymi 400 palcówkami. Docelowo portal chce oferować dostęp do 5 tys. restauracji.

Serwis Foodpanda, obecny na rynku od lutego 2013 skupia ofertę 400 restauracji. Końcem grudnia firma zamierza nawiązać współpracę z 1,2 tys. restauracji, a w przyszłym roku z 2 tysiącami lokali.

Na rynku obecny jest też Skubacz.pl, który umożliwia zamawianie jedzenia w 1,6 tys. restauracji oraz Pyszne.pl, w którym znajdziemy dostęp do 1 tys. placówek gastronomicznych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com