TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Travelplanet wdrożyło program restrukturyzacji. Działania przeprowadzone na początku roku 2011 poprawiające efektywność kosztową, pozwoliły na redukcję kosztów działalności operacyjnej o ponad 10% w stosunku do roku 2010, przy jednoczesnym wzroście marży realizowanej na sprzedaży.
reklama
Spółka opracowała nową strategię na lata 2011 - 2013. Poprzez jej realizację, Travelplanet planuje utrzymanie pozycji numer 1 na rynku agentów turystycznych, w tym w segmencie e-commerce oraz uzyskanie trwałego wzrostu rentowności w okresie najbliższych lat.
Jak informuje Jerzy Krawczyk, członek RN oddelegowany do osobistego nadzoru nad pracami Zarządu Travelplanet.pl - Wdrożony program restrukturyzacji oraz nowa strategia rozwoju przynosi pierwsze efekty. Poprawiliśmy znacząco strukturę kosztów naszej działalności operacyjnej, zarówno w zakresie Punktów Obsługi Klienta jak i działalności e-commerce. Drugim ważnym elementem działań jakie dokonaliśmy w pierwszym kwartale była decyzja o koncentracji sprzedaży na ofercie mniejszej liczby tour operatorów co przyczyniło się m.in. do wzrostu marży na sprzedaży. Początek roku, który rozpoczął się zamieszkami w Tunezji i Egipcie, które są najczęściej wybieranymi kierunkami podróży w okresie zimowym okazał się trudny dla branży turystycznej, jednak dzięki podniesieniu efektywności operacyjnej, Travelplanet.pl SA zanotował spadek przychodów tylko o 16% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, przy nieco wyższej marży na sprzedaży. Jednocześnie, udało się nam rozbudować nasz portfel produktowy, aby pełniej odpowiadał potrzebom naszych klientów. Oczekujemy, że w kolejnych kwartałach niższe koszty operacyjne i rosnąca marża pozwolą nam na znaczącą poprawę wyników w całym roku.
Pierwszym z nowych projektów jest nowy portal transakcyjny, którego uruchomienie nastąpi jeszcze w maju. Nowy portal transakcyjny pozwoli klientom Travelplanet.pl na przeszukiwanie ofert, a po stronie spółki zautomatyzuje proces obsługi sprzedaży. W kolejnych miesiącach Spółka uruchomi również inne nowe projekty.
Jesteśmy przekonani, że podejmowane przez Spółkę działania przyniosą zamierzony efekt, dlatego też podjęliśmy decyzję o opublikowaniu prognozy na rok 2011 wraz z wynikami za pierwsze półrocze. - podkreśla Bożena Garbińska, p.o. Prezesa Travelplanet.pl SA
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami