TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Jeśli uda się przywrócić magię piwa, skorzystają na tym nie tylko browarnicy, ale i ich partnerzy - taka idea przyświecała konferencjom na Stadionie Narodowym, na które Kompania Piwowarska zaprosiła swoich głównych partnerów handlowych oraz siły sprzedaży.
reklama
Piwo to ogromna różnorodność gatunków i stylów, bogaty świat doznań i wrażeń, które wiążą się zarówno z samym trunkiem, jak i sposobem jego serwowania i degustowania. W cyklu konferencji, które odbyły się na Stadionie Narodowym w lutym i marcu, wzięło udział kilkudziesięciu partnerów KP z sieci handlowych i gastronomicznych, reprezentanci dystrybutorów oraz przedstawiciele pionu sprzedaży firmy. Na początku spotkania uczestnicy zapoznali się z pomysłami piwowarów na to, jak wzmocnić reputację piwa, pokazać jego prawdziwe zróżnicowanie, a zarazem uczynić kupowanie go czynnością łatwą i wygodną. Plany dotyczyły także tego, jak sprawić, by piwo stało się atrakcyjnym napojem jako dopełnienie posiłku, dla kobiet, osób starszych czy tych, które dopiero wkroczyły w dorosłość.
"Jesteśmy solidnie przygotowani do kolejnego sezonu piwnego i wierzymy, że przy wsparciu nowościami może to być sezon naprawdę spektakularny. Szerząc kulturę piwną i dając naszym partnerom i handlowcom odpowiednie narzędzia do działania, jesteśmy w stanie zwiększyć wartość tego rynku w Polsce" - mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej. "Piwo nie powinno być traktowane jak zwykły towar codziennego użytku, np. chleb. Za naszymi piwami stoi konkretna jakość, mająca ogromną wartość dla amatorów piwa, z której nie chcemy rezygnować, a która znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie" - dodaje.
Impreza nie ograniczyła się do zwykłej prezentacji. Jej gospodarz znalazł sposób na to, by przekonać klientów, dlaczego warto postawić na piwo z Tyskich Browarów Książęcych, Lech Browary Wielkopolski i Browaru Dojlidy, a handlowcom dostarczyć inspiracji do sprzedaży. Zamiast tylko pokazywać, firma postawiła na zaangażowanie. W kuluarach Stadionu Narodowego między innymi wyrósł fragment prawdziwej puszczy, gdzie można było odwiedzić Żubra, a w strefie Lecha nalać sobie piwo siłą własnych myśli, jeśli tylko były one wystarczająco "zimne" - a to dzięki wykorzystaniu specjalnego mindreadera.
Uczestnicy konferencji jako pierwsi obejrzeli tegoroczne nowości, m.in. czeską markę Kozel debiutującą na polskim rynku, Tyskie Radler czy Cydr Green Mill serwowany z nalewaka i innych.
Na wszystkich stoiskach można było degustować piwo w dopasowanym szkle i zaserwowane zgodnie z rytuałem. Kulminacją tych atrakcji były wieczorne warsztaty gotowania pod okiem ekspertów, podczas których goście uczyli się, jak przyrządzać potrawy z wykorzystaniem piwa i jak łączyć chmielowy napój z poszczególnymi daniami.
"Skorzystaliśmy z tej formy, aby w przekonywujący sposób opowiedzieć i zapoznać Klientów i przedstawicieli sił sprzedaży z rozwiązaniami w zakresie naszego portfela, jaki przygotowaliśmy na rok 2015. Ta forma pozwoliła niemalże dotknąć planów, spróbować nowości i omówić, czy doprecyzować plany rynkowe. Wierzę, że ten całościowy obraz naszej oferty pozwoli Klientom na planowanie swoich aktywności. Było to bardzo interaktywne spotkanie, a doświadczenie to pozwala nam już dzisiaj planować kolejne tego typu inicjatywy. Nie mamy nic do ukrycia. Jako lider rynkowy chcemy wspólnie z klientami kształtować wartość kategorii w nadchodzących latach" - podsumowuje Marzena Piórko, wiceprezes ds. sprzedaży Kompanii Piwowarskiej.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami