TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2011-08-31 - Groupon Travel wytnie agentów?
Już w momencie uruchomienia w Polsce sekcji Travel na Grouponie wiadomo było, że zmieni to sytuację na rynku sprzedaży imprez. Wcześniej problemem były działania agentów, którzy sami zmniejszając swoją prowizję oferowali bony zniżkowe na imprezy u nich kupowane. Jednak procentowo zniżki te nie były wielkie. Teraz zaś mamy do czynienia z sytuacją, w której organizatorzy wystawiają duże zniżki na własne imprezy.
reklama
Obecnie bez problemu jest widoczne sześć ofert, każda od innego organizatora:
- Biuro Podróży PAI
- Filiz sp. z o.o.
- Funclub
- Rego Bis
- Super Travel Group
- Varsavolo Sp.z o.o.
Rabat dla tych ofert zwykle wynosi przynajmniej 50% (jedna oferta ma "tylko" 38%). Wszystkie te oferty wymagają rejestracji bezpośrednio u organizatora (tak wynika z warunków zakupu opisanych przy każdej z nich).
Ofert obecnie nie jest dużo, nie cieszą się też one jakąś dużą popularnością - łącznie sprzedano 162 kupony (84+1+44+7+15+11). Jednak można domniemywać to dopiero początek działań i sondowanie rynku. Najwięksi gracze na rynku są tu nieobecni, a większość wystawiających kupony to małe biura.
Co będzie dalej można się domyślać. W dobie presji na wyniki i konkurencji ten kanał sprzedaży będzie bardzo kusić organizatorów. Teraz tylko pozostaje otwarte pytanie, czy agenci pozwolą zabrać sobie tych klientów. I w jednym szeregu mamy tutaj zarówno agencje tradycyjne, które były poszkodowane przy poprzednio opisywanych "bonach za ok. 300zł" np. Bony na wycieczki po 400zł!, jak i agentów internetowych (także tych największych!), bowiem to w dużej mierze ich potencjalnych klientów może złowić Groupon.
Na szczęście dla agentów Groupon dla samych klientów to nie tylko plus w postaci niższej ceny, ale także i minusy. Minusem Groupona dla klienta są dodatkowe koszty opisane z reguły w ofercie w sposób nie rzucający się w oczy. Mogą to być koszty wejść do zabytków, posiłków, przejazdów itp - często całkiem spore i zmniejszające rabat. Podobnie wadą są określone terminy - zarówno realizacji kuponu, jak i wyjazdu oraz warunki dodatkowe które temu towarzyszą (konieczności odpowiednich rejestracji, zakupu przez określony kanał itd.). Jednak te wady wydają się drugorzędne dla klienta wrażliwego na cenę i wiele osób w ogóle nie przemyśli sprawy nim złoży zamówienie.
Lista ofert dostępnych na Grouponie:
6-dniowa wycieczka do Włoch - 699 zł, zamiast 1399 zł - organizator www.funclub.pl
12-dniowe wakacje w Hiszpanii, w hotelu ***, ze zwiedzaniem Monako i Wenecji, 699 zł, zamiast 1599 zł - organizator www.supertravelgroup.pl
6-dniowa wycieczka do Paryża, ze zwiedzaniem Disneylandu, 679 zł, zamiast 1399 zł - organizator www.sobolewscy.pl
7- dniowa impreza w hotelu Słoneczny Brzeg w Bułgarii, 679 zł, zamiast 1298 zł - organizator www.rego-bis.pl
8-dniwe wakacje all inclusive nad Morzem Egejskim w Turcji, wraz z przelotem, 1459 zł, zamiast 2399 zł - organizator www.filiztour.com
10-dniowe wczasy koło Rimini we Włoszech, wraz ze zwiedzaniem m.in.: Wenecji i Florencji, 799 zł, zamiast 1599 zł - organizator www.varsavolo.pl
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami