TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-01-11 - Walka na rabaty trwa!

Od kilku agentów ponownie otrzymaliśmy sygnały, że mimo nagłośnienia sprawy o udzielaniu upustów cenowych na sprzedawane imprezy - w formie bardzo tanich bonów rabatowych proceder nadal trwa w najlepsze.

reklama


Sytuacja obecnie przedstawia się następująco: w systemie Groupon są dostępne bony rabatowe umożliwiające zakup usług turystycznych oferowanych np. przez wrocławskie biuro orangetravel.pl i łódzkie wreszciewakacje.pl

Zrzut z ekranu Groupon na ofertę Orange Travel:





Oferta na dzień dzisiejszy (11.01.2011) została wyprzedana.

Zrzut z ekranu z Groupon na ofertę wreszciewakacje.pl





Oferta obejmuje bon o wartości 300 zł do wykorzystania na wszystkie wycieczki oferowane przez wreszciewakacje.pl z dojazdem samolotem, łącznie z wycieczkami Last/First Minute.

Jak widać w przypadku wreszciewakacje.pl sprzedanych bonów było niewiele (44), ale w przypadku orangetravel.pl sprzedano 2441 kuponów. Tak duża liczba kuponów przełożyć się może na obrót liczony jako kilkanaście milionów złotych!

W obu przypadkach te rabaty nie dość, że naruszają równość konkurencji agentów, to jeszcze psują rynek przyzwyczajając klientów do dodatkowych rabatów. W związku z tym zasadne jest pytanie, czy touroperatorzy powinni jasno określić, czy biura agencyjne mogą stosować takie promocje? Czy takich działań wprost powinna zabraniać umowa agencyjna, której złamanie warunków powinno się wiązać z automatycznym zablokowaniem sprzedaży?

Obecnie można sądzić, że praktyki te będą miały miejsce nadal, jeśli podejście touroperatorów się nie zmieni. Touroperatorzy nie chcą wypowiadać umów z uwagi na obawę utarty klientów na rzecz konkurencji. Zatem najlepszym wyjściem byłoby automatyczne obniżenie prowizji agenta o odpowiednią kwotę udzielonego rabatu na wszystkie sprzedane przez niego imprezy w okresie w którym można było skorzystać z rabatów. To nie tylko ukarałoby nierzetelnego agenta, ale też nie wiązałoby się ze stratami w obrocie lub odpływem klientów od poszczególnych touroperatorów, o ile agent zostałby zmuszony do zwrotu stawki dopiero pod koniec okresu promocji...



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com