TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-04-23 - Turyści okupują biuro podróży

W poniedziałek od rana do siedziby wrocławskiego biura podróży Horyzont, przychodzili klienci domagający się zwrotu pieniędzy. Wykupili dwutygodniowy pobyt w Ziemi Świętej, który nie doszedł do skutku.

reklama


"Miałem wyjechać 9 kwietnia na objazdową wycieczkę śladami Chrystusa do Egiptu, Jordanii i Izraela. Dzień wcześniej dowiedziałem się, że wyjazd został odwołany. Wysłałem już wtedy polecenie zapłaty. Teraz czekam na pieniądze. Jeśli ich nie dostanę, pójdę do sądu" - mówi Gazecie Wrocławskiej jeden z niedoszłych uczestników. Wrocławskie biuro działało jako pośrednik, sprzedając wycieczkę biura Alfa-Star. Wycieczka doszła do skutku. Nie pojechali na nią jedynie klienci, którzy zakupili wyjazd za pośrednictwem Horyzontu.

Według nieoficjalnych danych wycieczka do Ziemi Świętej nie była jedyną imprezą z biura Horyzont, która nie doszła do skutku. Turyści nie wyjechali także na pielgrzymkę śladami św. Pawła. Wyjazd odwołano dzień przed wyjazdem.

Właścicielka biura Irena Szczypek odmawia komentarzy. Informuje tylko, że będzie sukcesywnie oddawać pieniądze. Firma nie ogłosiła upadłości

Biuro Podróży Horyzont działa na rynku od ponad 10 lat. Posiada gwarancję ubezpieczeniową w wysokości 42 tys. euro, ważną do 25 maja 2013 roku. Gwarantem jest Signal Iduna.

Poproszona o komentarz dyrektor marketingu i reklamy Alfa Star, Małgorzata Kozakowska podkreśla, iż biuro Horyzont pośredniczące w sprzedaży m.in oferty tego organizatora, jest odrębnym podmiotem turystycznym. Informuje, że w lutym została założona wstępna rezerwacja na 31 osób na wycieczkę objazdową Jordania+Izrael, która miała się odbyć 9 kwietnia.

"Biuro było kilkakrotnie monitowane w spawie zapłaty zaliczki. Brak jakiejkolwiek wpłaty skutkował brakiem potwierdzenia przyjęcia do realizacji i anulacją rezerwacji wstępnej. Anulacja rezerwacji wstępnej była w marcu. O tym fakcie biuro zostało przez nas poinformowane. Dodam, iż nie wpłynęła do nas również podpisana umowa z uzupełnionymi danymi uczestników tej wycieczki. Nie chcemy, aby czyjaś nieuczciwość rzutowała na wizerunek naszej firmy. Ze swojej strony dopełniliśmy wszelkich starań, aby wycieczka doszła do skutku. Niestety na nasze konto nie wpłynęła żadna kwota wynikająca z założonej rezerwacji" - pisze Kozakowska.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com