TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-11-16 - Pasażerowie skarżą się na tanie linie lotnicze

Tanie linie lotnicze są konieczną alternatywą cenową dla oferty regularnych przewoźników. Nierzadko jednak jakość oferowanych usług tanich przewoźników odbiega od oczywistych standardów, których oczekują pasażerowie. Czy pozornie niska cena zrekompensuje nam problematyczny wypoczynek?

reklama


Wielu pasażerów skarży się na ukryte oraz dodatkowe opłaty lotniskowe. Podczas zakupu biletu lotniczego online, zaledwie 34% klientów jest w stanie obliczyć ostateczną jego cenę. Jednocześnie 62% ankietowanych jest zadowolonych z alternatywy, jaką daję tanie linie lotnicze. Niestety niezadowolonych z jakości oferowanych usług jest około 70% klientów. Dla wielu pasażerów problematyczne są limity na bagaż podręczny. Wielu, 72% osób chciałaby aby został zwolniony z dodatkowych opłat lotniskowych.

Sondaż przeprowadzony przez portal Budget Airline Watch oraz Which Budget dał podstawy do opracowania rankingu niskokosztowych linii lotniczych. Pod względem jakości serwowanych posiłków (w klasie ekonomicznej i pozostałych) najlepiej ocenieni zostali British Airways oraz Easyjet, otrzymując odpowiednio 25% i 24% głosów. Miejsce trzecie zajęły linie Virgin z 15% głosów. Za "Najlepszą obsługę klienta" wyróżnieni zostali: Easyjet - 33% głosów, BA - 24% oraz Virgin - 14%. W kategorii "Najgorsza obsługa klienta" aż 77% ankietowanych wskazało irlandzkie linie lotnicze Ryanair.

Najwięcej problemów klientom tanich linii lotniczych dostarcza odprawa lotniskowa. Pasażerowie wskazali procedury, negatywnie wpływające ich zdaniem na jakość oferowanych usług. Dla większości problematyczne jest restrykcyjne przestrzeganie dopuszczalnej wagi bagażu, w przypadku przekroczenia limitu chociażby o znikomą wartość, obsługa lotniska pozostaje bezwzględna. Zakaz wejścia na pokład po odmowie odłożenia "zbędnych" żakietów lub kurtek jest zdaniem wielu ograniczaniem swobody pasażerskiej. Jedna z ankiet zawierała także opis osobliwego incydentu, który miał miejsce w sieci Easyjet, gdzie klientowi zaproponowano porzucenie bagażu na lotnisku, gdyż samolot został przeładowany. Wielokrotnie zdarzało się, że pasażer ważył tą samą walizkę na różnych punktach odprawy, różnica wagi wynosiła nawet do 5 kg.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com