TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-11-28 - Nie ma czasu, żądaj odszkodowania

Zapadł wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE, w sprawie przepisów określających ile czasu na żądanie odszkodowania od przewoźnika ma pasażer odwołanego lotu.

reklama


Dotychczasowe przepisy wnosiły tylko prawo do odszkodowania (chyba że odwołanie lotu nastąpiło wskutek nadzwyczajnych okoliczności), a nie określały czasu w jakim ma to nastąpić. Pasażerowie, którzy chcieli dochodzić swoich praw na wokandzie mogli powoływać się na rozporządzenie nr 261/2004 z 11 lutego 2004 roku, ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

Okazało się, że mało sprecyzowany termin wytoczenia powództwa niejednokrotnie powodował przeciąganie sprawy w nieskończoność. Polskie prawo przewiduje dwuletni termin przedawnienia takich roszczeń. Oznacza to, że pasażerowie feralnych lotów mają dokładnie dwa lata ma wyegzekwowanie roszczeń z umowy przewozu osób: od dnia wykonania przewozu, a gdy nie został wykonany, od dnia, kiedy miał się odbyć.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com