TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-10-04 - Odszkodowanie za opóźniony wylot na wycieczkę?

W poznańskim Sądzie Rejonowym zapadło, nieprawomocne jeszcze, orzeczenie wobec, którego linie lotnicze będą zobowiązane wypłacić swoim pasażerom odszkodowanie za spóźniony samolot. Jednak nie był to lot rejsowy, a charter z turystami.

reklama


Orzeczenie jeszcze niczego nie przesądza, ale jeśli dokument się uprawomocni, niewykluczone, że inni poszkodowani również zwrócą się do sądu po odszkodowania. Kancelaria prawna Goldman, która w imieniu pasażerki skierowała sprawę do sądu, według nieoficjalnych informacji od dłuższego czasu zbiera niezadowolonych klientów biur, a szczególnie Itaki.

Poszkodowana p. Ewa K. w lutym tego roku leciała na tygodniowe wczasy na należącą do archipelagu wysp kanaryjskich Fuertaventurę. Jak powiedziała zjawili się z mężem na poznańskim lotnisku bardzo wcześnie rano. Samolot, który miał ich zabrać na wakacje jednak długo nie przylatywał. Z lotniskowych megafonów podawano w kółko informację o tym, że samolot jest opóźniony o godzinę.

Po kilkugodzinnym oczekiwaniu na lotnisku w Ławicy, samolot pasażerski w końcu wystartował. Opóźnienie było jednak tak duże, że turyści de facto stracili cały dzień pobytu w hotelu, co przy tygodniowym pobycie jest dość dotkliwe.

Zmarnowany czas i nerwy spowodowały, że tuż po powrocie do kraju p. Ewa z mężem postanowili wystąpić o odszkodowanie. Sąd pozytywnie rozpatrzył ich wniosek. 5 września wydano orzeczenie z nakazem zapłaty odszkodowania - po 400 euro dla osoby! Linie lotnicze mają prawo do odwołania, jednak na razie w aktach sądu brak informacji o tym, iż odebrały obecny werdykt. Ze względu na dobro przewoźnika sędzia nie zgodził się na ujawnienie jego nazwy, co już samo w sobie jest dla przewoźnika pewnym zwycięstwem.

- To, że w tej sprawie sąd przyznał odszkodowanie, jest bardzo obiecujące dla pozostałych pasażerów - uważa Aleksandra Wróbel z kancelarii Goldman. - Jak tylko ten pojedynczy przypadek się zakończy, przystąpimy do realizacji pozostałych pozwów. W samolocie, którym leciała p. Ewa, było jeszcze 60 pasażerów.

Jeśli zaczną zapadać orzeczenia dające odszkodowanie dla turystów od linii lotniczych w lotach charterowych (m.in. na podstawie rozporządzenia unijnego 261/2004/WE), to stawki za loty charterowe mogą ulec dużej zmianie, bowiem przewoźnik obciąży ceny biletów kosztami ryzyka odszkodowań w razie opóźnień, czy awarii.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com