TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-08-28 - Aquamaris: agenci oddajcie kasę!

Biuro podróży Aquamaris upadło. Na stronie touroperatora, oprócz oświadczenia o niewypłacalności, znajduje się pismo skierowane do agentów. Dokument z datą 7 sierpnia zawiera kuriozalne żądanie, aby agenci zwrócili klientom pieniądze za imprezy po 2 sierpnia (dzień kiedy touroperator przestał funkcjonować).

reklama


Co ważne, w tym przypadku w piśmie nie chodzi o imprezy sprzedane 2 sierpnia (i po?), ale te, które miały rozpocząć się po 2 sierpnia i za które w znakomitej większości Aquamaris dawno przyjął już wpłaty!





Turyści, którzy ucierpieli z powodu upadku organizatora Aquamaris, po lekturze tego pisma, kierują się do biur agencyjnych. I tutaj pojawia się problem. Agentom trudno wytłumaczyć zdenerwowanym klientom zawiłości tej sprawy. Ludzie, nie związani z branżą turystyczną, nie mają zazwyczaj pojęcia jak funkcjonuje ustawowe zabezpieczenie klientów biur podróży. Poprosiliśmy dlatego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego o komentarz w tej sprawie:

Informacja zamieszczona na stronie internetowej AQUAMARIS S.A. z 07-08-2012r. reguluje stosunki pomiędzy kontrahentami: organizator - agent w taki sposób w jaki uważa za stosowne zarząd AQUAMARIS S.A. Treść pisma zawiera informację dotyczącą stanowiska Urzędu Marszałkowskiego w tej kwestii i jest zamieszczona bez porozumienia i zgody Urzędu. Ustawa o usługach turystycznych nie reguluje kwestii dotyczących zwrotu przez agentów wpłat dokonanych przez klientów w sytuacji ogłoszenia przez organizatora turystyki niewypłacalności. Kwestie te są zawarte w art. 758 -764 9 Kodeksu cywilnego oraz w umowach agencyjnych zawartych pomiędzy organizatorem turystyki a jego agentem. - odpowiedzieli pracownicy Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach z Wydziału Turystyki i Sportu (TS).

Cała ta sytuacja, zwłaszcza w kontekście powstania nowego touroperatora Galene i poszukiwania przez policję klientów Aquamaris, robi się niemożliwa do przyjęcia w branży. Trudno sobie bowiem wyobrazić dalszą współpracę byłego zarządu Aquamaris z agentami do których odesłano wściekłych klientów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com