TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-21 - Samoobsługa na Lotnisku Chopina

Pasażerowie LOT-u mogą korzystać z ośmiu stanowisk umiejscowionych przy tradycyjnych stanowiskach odpraw polskiego przewoźnika w strefie C lotniska. Kolejne osiem kiosków self check-in znajduje się w sąsiedztwie, w strefie D lotniska.

reklama


Nowo udostępnione stanowiska są wyposażone m.in. w funkcję automatycznego czytnika paszportów oraz kart lojalnościowych i kredytowych. Pozwala to znacznie przyspieszyć proces odprawy biletowo-bagażowej i uniknąć kolejek do stanowisk odpraw.

Dodatkowo, pasażerowie LOT-u mają do dyspozycji także sześć funkcjonujących kiosków należących do lotniska Chopina w Warszawie, gdzie znajduje się aplikacja do odprawy podróżnych polskiego przewoźnika.

Wierzymy, że nowe stanowiska self check-in na warszawskim lotnisku, które jest przecież naszym hub'em, realnie przyspieszą odprawę pasażerów. Dzięki temu podróż LOT-em będzie jeszcze bardziej komfortowa, już od samego początku pojawianie się podróżnego w porcie lotniczym - mówi Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy PLL LOT S.A.

Pasażerowie PLL LOT mogą również korzystać z samoobsługowych stanowisk odprawy check-in nie tylko w Warszawie, ale również w innych portach lotniczych, w których znajdują się kioski self check-in należące do innych przewoźników bądź samego lotniska.

16 nowych samodzielnych stanowisk odpraw to kolejne działanie LOT-u z myślą o podróżnych, w kierunku podwyższania standardu usług linii. Do tej pory przewoźnik wprowadził m.in. krótszy minimalny czas transferu na lotnisku Chopina, znacznie skrócony czas oczekiwania na odbiór bagażu, a także coraz więcej jest samolotów podstawianych do "rękawów" w porcie.

Nowe kioski stanowią uzupełnienie systemu dotychczas wykorzystywanych kiosków starszej generacji. Łącznie pasażerowie mają na Lotnisku Chopina do dyspozycji aż 23 kioski samoobsługowe. Wszystkie są własnością portu i zostały zakupione pod kątem obecnych wymogów przewoźników lotniczych oraz światowych trendów w dziedzinie technologii odpraw pasażerskich.

Wszystkie nowe stanowiska wyposażone są w czytniki kart, skanery kodów kreskowych i dokumentów. Pasażer może w łatwy i szybki sposób dokonać w nich odprawy biletowej, wydrukować kartę pokładową, a nawet dokonać wstępnej odprawy bagażu i wydrukować wywieszkę bagażową (obecnie tylko jeden z przewoźników udostępnia taką możliwość).

Z kartą pokładową pasażer może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu. Pasażer podróżujący z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym może nadać swój bagaż w dedykowanym stanowisku drop-off.

- Wprowadzając kolejne samoobsługowe stanowiska check-in i wyposażając je w drukarki wywieszek bagażowych, podążamy za najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi na lotniskach zagranicznych, które ułatwiają i przyśpieszają obsługę pasażerów - mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów w warszawskim porcie lotniczym.

W pierwszej kolejności kioski zostały udostępnione dla pasażerów siedmiu linii lotniczych: LOT-u, Lufthansy, Austran Airlines, Turkish Airlines, Finnair, Air France i KLM. W niedalekiej przyszłości podobna usługa uruchomiona zostanie również dla pasażerów British Airways i Aeroflotu. Pozostali przewoźnicy będą dołączać w kolejnych miesiącach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com