TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Airbus wzywa branżę lotniczą do przyjęcia nowego standardu komfortu podróży na trasach dalekodystansowych. Koncern postuluje wprowadzenie foteli o szerokości 18 cali (45,72 cm) jako standardu w klasie ekonomicznej w rejsach dalekodystansowych.
reklama
Jak wynika z badaÅ„ przeprowadzonych przez oÅ›rodek The London Sleep Centre z wykorzystaniem polisomnografii w celu zarejestrowania wszystkich standardowych, fizjologicznych parametrów snu — w tym fal mózgowych oraz ruchów oka, brzucha, klatki piersiowej i nóg — u wybranych pasażerów, fotel o szerokoÅ›ci co najmniej 18 cali zwiÄ™kszyÅ‚ jakość snu o 53 proc. w porównaniu z 17-calowym standardem z lat pięćdziesiÄ…tych.
"Różnica była znaczna. Wszyscy pasażerowie spali głębiej, spokojniej i dłużej na fotelach 18-calowych. Przechodzili między kolejnymi fazami snu tak, jak w zwykłych okolicznościach. Natomiast w węższym fotelu 17-calowym doświadczali wielu zaburzeń snu, przez co rzadko budzili się wypoczęci. Na długich trasach w klasie ekonomicznej jeden cal oznacza ogromną różnicę w komforcie pasażerów". - komentuje dr Irshaad Ebrahim z The London Sleep Centre.
Transport lotniczy w ciągu ostatnich 50 lat zanotował ogromne zmiany. Zwiększa się liczba pasażerów latających na dłuższych trasach. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat liczba lotów na odległość ponad 6000 mil morskich (11 112 km; czas lotu powyżej 13 godzin) zwiększyła się o 70 proc. z 24 do 41 lotów dziennie.
Do 1998 r. nie odbył się żaden lot na odległość ponad 7000 mil morskich (12 964 km). W ciągu następnych 15 lat spodziewane jest podwojenie ruchu pasażerskiego.Analitycy spodziewają się, że do 2032 r. światowe linie lotnicze wprowadzą do eksploatacji ponad 29 220 nowych samolotów pasażerskich i towarowych.
"Jeśli teraz nie podejmiemy zdecydowanych działań, narazimy na szwank komfort pasażerów do 2045 roku i w dłuższej perspektywie, zwłaszcza jeśli uwzględnimy harmonogram dostaw samolotów oraz oczekiwany okres ich eksploatacji. Oznacza to, że następne pokolenie pasażerów będzie skazanych na podróżowanie w fotelach opartych na przestarzałych standardach" - powiedział Kevin Keniston, dyrektor ds. komfortu pasażerów w firmie Airbus.
Przedstawiciele Airbusa podkreślają, że koncern zawsze instalował fotele o szerokości co najmniej 18 cali (45,72 cm) w przedziałach klasy ekonomicznej. Dodają, że zmiany wskaźnika BMI i postrzegania przestrzeni osobistej skłoniły inne branże, na przykład wypoczynkową i samochodową, do przemyślenia szerokości siedziska.
Niedawne badania nad pasażerami lotów dalekodystansowych przeprowadzone na międzynarodowych portach lotniczych ujawniły, że wygodny fotel jest obecnie najważniejszym kryterium podczas rezerwowania biletów na dalekie trasy w klasie ekonomicznej, ważniejszym nawet od harmonogramu lotu.
Nasze badania pokazują, że szerokość siedziska ma ogromny wpływ na komfort lotu, a coraz więcej wymagających pasażerów klasy ekonomicznej nie chce przez wiele godzin gnieździć się w ciasnych, 17-calowych fotelach. Zamiast tego wybierają linie lotnicze, które oferują wygodniejsze fotele, często szukając odpowiednich informacji w mediach społecznościowych albo wyspecjalizowanych witrynach. Na szczęście obecnie pasażerowie mają wybór i na pierwszym miejscu stawiają komfort. Chcemy, aby byli świadomi różnicy, jaką może sprawić jeden cal podczas długiego lotu" - dodał Kevin Keniston.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami