TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-12-01 - Hakerzy zaatakowali Delta Airlines

Hakerzy zrealizowali swoją kolejną akcję phishingową, tym razem przy użyciu stron Delta Airlines.

reklama


Klienci amerykańskich linii lotniczych, którzy zakupili bilety na lot z Nowego Jorku na 26 listopada do San Francisco z datą powrotu 1 grudnia, otrzymali od oszustów e-mail, wyglądający na wiadomość otrzymaną od przewoźnika. Hakerzy w ten sposób skłonili pasażerów do kliknięcia w niezabezpieczone linki do fałszywych stron internetowych.

W przypadku wiadomości phishingowej wszystkie linki przekierowujące internautów do stron internetowych są fałszywe. Najczęściej przypominają prawdziwe strony, ale zawierają literówkę, która jest często niewidoczna na pierwszy rzut oka, dlatego nieświadomi oszustwa ludzie odwiedzają "złośliwe" strony, gdzie zazwyczaj czai się wirus, który atakuje ich komputer lub są wyłudzane dane osobowe i np. numer karty kredytowej.

W wiadomości, którą otrzymali pasażerowie Delta Airlines, pierwsze cztery linki kierowały odbiorców wiadomości do legalnej strony internetowej przewoźnika, co uśpiło ich czujność. Komunikat nie zawierał również żadnych literówek, w przeciwieństwie do większości wiadomości phishingowych. Jednak piąty link, kierujący do odprawy online, był fałszywy i internauci łączyli się już ze stroną hakerów.

Delta Airlines w momencie, gdy zauważyła powyższe aktywności oszustów i napływ fałszywych e-maili, ostrzegła wszystkich pasażerów na swojej stronie internetowej: "Fałszywe wiadomości twierdzą, że kupiłeś bilet w Delta Airlines, a twoje konto zostało obciążone przy pomocy twojej karty kredytowej. Faktura lub paragon zakupu jest dołączony do wiadomości e-mail. Ne należy otwierać załączników, które mogą zawierać niebezpieczne wirusy lub uszkodzić twój komputer. Bądźcie pewni, że Delta Airlines nie wysyła takich e-maili i karty klientów kredytowych nie zostały obciążone przez Delta Airlines".

Jeśli stałeś się ofiarą oszustwa phishingowego, Delta Airlines rekomenduje, abyś zmienił numer PIN w swoim programie SkyMiles oraz monitorował swoje konto w celu zwrócenia szczególnej uwagi na każdą podejrzaną akcję. Warto także przeskanować komputer dobrym antywirusem i w przyszłości uważać na podejrzane wiadomości.

Pasażerowie Delta Airlines przekonali się, iż w dobie przenoszenia większości aktywności do internetu (przelewy bankowe, płatności kartą kredytową, czy odprawa online), należy uważać na pojawiających się coraz częściej oszustów, chcących nas wykorzystać. Nie można nigdy w stu procentach ufać treści jaka znajduje się w internecie, a nawet w naszej skrzynce e-mail. Zjawisko to dotyczy wszystkich. Jesteśmy celem, a nasze dane są towarem dla hakerów przez cały czas!



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com