TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-12-02 - Dla linii lotniczych nadchodzą coraz gorsze czasy

Według prognoz OECD kraje strefy euro będą w przyszłym roku się rozwijały w tempie ledwie 0,2 procent, co może zniechęcać pasażerów do podróżowania samolotami. Od kilku miesięcy można zaobserwować spadek zainteresowania lotami w klasie biznes, która generuje największy zysk dla przewoźników. Firmy w obawie o swoją przyszłość starają się oszczędzać na podróżach, częściej wybierając dla swoich pracowników klasę ekonomiczną.

reklama


Ponadto wysokie ceny paliwa mają przełożenie na duże koszty eksploatacji samolotów, a według przewoźników ciężko jest doliczać ceny paliw do biletów ze względu na dużą konkurencję na rynku lotniczym. Ta tendencja uderza w linie lotnicze, dla których nadchodzą gorsze czasy.

Pomimo, że pasażerowie coraz częściej rezygnują z klasy biznes to wciąż są, co niewątpliwie stanowi plus. Nic dziwnego, że przewoźnicy szukają nisz, gdzie ciągle można się rozwijać. Według prezesa SAS Rickarda Gustafson'a Polska należy do takich miejsc, dlatego od przyszłego roku przewoźnik zacznie ekspansję naszego rynku, rozwijając swoją siatkę połączeń. Będzie woził pasażerów m.in. z Warszawy, Gdańska, Poznania, Wrocławia i Katowic do Skandynawii - Sztokholmu, Kopenhagi czy Oslo - zaoferuje o 20 proc. więcej miejsc w samolotach.

Zbliżających się problemów gospodarczych nie odczuwają aż tak bardzo producenci samolotów, gdyż trend przewozu pasażerów jest wciąż rosnący, a nowe samoloty spalają zdecydowanie mniej paliwa niż stare. co powoduje, iż opłaca się modernizować flotę. Z najnowszych prognoz Airbusa wynika, że w ciągu kolejnych 20 lat ruch lotniczy na świecie będzie rósł w średnim tempie 4,8 proc. rocznie. To oznacza coraz większe zapotrzebowanie na nowe samoloty. Według Airbusa w ciągu następnych 20 lat linie lotnicze będą potrzebowały niemal 27 tys. nowych samolotów wartych w sumie 3,3 bln dol.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com