TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wielkopolska Organizacja Turystyczna jest organizatorem wystąpienia regionalnego na Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej ITB’2012 w Berlinie, która odbędzie się w dniach 7 - 11 marca 2012 roku.
reklama
ITB w Berlinie jest największą imprezą targową na świecie promującą turystykę. Co roku udział bierze ponad 11.000 wystawców ze 186 krajów. Powierzchnia wystawiennicza to aż 160.000 m², a liczba odwiedzających w 2011 roku przekroczyła 170.000 osób. Niemcy są dla polskiej turystyki jednym z najważniejszych rynków zagranicznych.
Główne cele wizyt w Polsce turystów niemieckich stanowią typowe wyjazdy turystyczne, kulturowe z poznawaniem zabytków, odwiedziny, wyjazdy zdrowotne, wizyty związane z prowadzeniem interesów firmy, kongresy, targi i wystawy. Do rozwijających się produktów turystycznych
należą: turystyka aktywna (rowery, jazda konna, sporty wodne), rekreacyjna i specjalistyczna, turystyka kulturowa i miejska (zwiedzanie dużych miast, imprezy kulturalne), turystyka przygraniczna, turystyka na terenach wiejskich - wczasy wypoczynkowe dla rodzin z dziećmi, wyjazdy młodzieży w oparciu o tanią bazę noclegową oraz turystyka lecznicza i wellness & spa. Oficjalnym krajem partnerskim tegorocznych Targów ITB’ 2012 jest Egipt.
Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane będzie w hali 15.1 kompleksu wystawienniczego Messe Berlin. Stoisko Wielkopolski będzie zorganizowane przez Wielkopolską Organizację Turystyczną w ramach Polskiego Stoiska Narodowego. Wielkopolska zaprezentuje 3 produkty turystyczne: turystykę aktywną, kulturową oraz - produkt "Statkiem na EURO ‘2012". Wizualizację naszego regionu stanowić będą duże fotogramy prezentujące w/w produkty oraz turystyczne logo Wielkopolski wraz z hasłem "Wielka historia. Wielka przygoda".
W ramach poszczególnych stanowisk informacyjnych Wielkopolska zaprezentuje szeroką ofertę wydawniczą przygotowaną dla gości ITB. Dotyczyć ona będzie możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa - tras rowerowych, spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach. Kolejną mocną stroną oferty Wielkopolski będzie promowana na rynku niemieckim turystyka kulturowa - zabytki wielkopolskich miast i miasteczek, szlaki turystyczne nawiązujące do naszej bogatej historii, w tym Szlak Piastowski.
Na stoisku Wielkopolski odwiedzający poznać będą mogli przykład zastosowania nowych technologii w turystyce - kody QR. Obsługa stoiska będzie demonstrować, jak za pomocą przenośnych urządzeń elektronicznych można szybko dotrzeć do konkretnej informacji z zakresu turystyki w Wielkopolsce.
Do udziału w tegorocznej promocji swoje produkty turystyczne zgłosiły następujące podmioty: Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, Miasto Czarnków, Gmina Drawsko, Gmina Rawicz, Organizacja Turystyczna Leszno-Region, a branżę reprezentować będą: Kompleks Olandia, Hotel Poznański z Lubonia oraz Hotel Olympic z Wronek.
Dodatkowym działaniem promocyjnym będą degustacje regionalnego produktu - piwa noteckiego oraz konkursy przeprowadzane na rowerze z trenażerem a także konkursy na temat atrakcji turystycznych Wielkopolski i możliwościach wypoczynku w naszym regionie. Do wygrania są pobyty weekendowe w atrakcyjnych hotelach ufundowane przez członków WOT oraz gadżety.
Stoisko odwiedzą przedstawiciele samorządów Wielkopolski oraz dziennikarze mediów krajowych i zagranicznych. Wielkopolska uczestniczyć będzie w dniu 8.03.2012r w Networkingu organizowanym dla prasy i organizatorów turystyki w ramach projektu Partnerstwo Odra jako jeden z 4
polskich i 4 niemieckich regionów - uczestników tego ponadregionalnego i międzynarodowego projektu.
Na osobnym stoisku miast - gospodarzy EURO 2012 zaprezentuje się Miasto Poznań, wzbogacając ofertę dla miłośników sportu pokazem wypieku i degustacją rogali świętomarcińskich. Prezentacja walorów turystycznych Regionu Wielkopolski podczas ITB’2012 w Berlinie jest elementem realizacji projektu "Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski" współfinansowanym ze środków UE.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami