TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Po analizie wyników ekspertyz, które zostały zamówione przez Zarząd Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, Nadzór Budowlany utrzymał decyzję wydaną 22 grudnia br. o wyłączeniu z użytkowania obu progów drogi startowej. Oznacza to, że według inspektorów nadzoru budowlanego naprawy drogi startowej przeprowadzone przez generalnego wykonawcę firmę ERBUD S.A. są niewystarczające.
reklama
W związku z powyższym zobowiązaliśmy ERBUD S.A. do przedstawienia szczegółowych planów gruntownej naprawy, wraz z metodologią i harmonogramem. Zarząd zapowiada, że przedstawione przez generalnego wykonawcę plany będą szczegółowo analizowane przez wysokiej klasy specjalistów technologii budowy lotnisk oraz będą konsultowane z MWINB.
"Jak widać wybrany w przetargu inwestor zastępczy nie sprawdził się, dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej wzmocnić nasz wewnętrzny nadzór nad wykonawcą. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z dodatkowymi specjalistami, którzy pracowali przy budowie wielu lotnisk w naszym kraju. Ponadto, aby mieć pewność co do przyjętych technologii, chcemy też skonsultować plany ERBUD S.A. z wojewódzkim inspektorem nadzoru budowlanego." - podkreśla Piotr Okienczyc, Prezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.
Wczoraj ERBUD S.A. zadeklarował, że na wykonanie nowej nawierzchni potrzebuje 10 dni sprzyjających warunków atmosferycznych (dodatnie temperatury). Naprawa zostanie wykonana w ramach zobowiązań gwarancyjnych generalnego wykonawcy.
Zarząd posiada opinie prawne, które potwierdzają zasadność roszczeń wobec generalnego wykonawcy ERBUD S.A. oraz inwestora zastępczego Bud-Invent. "Mamy ekspertyzy prawne, które potwierdzają zasadność naszych roszczeń wobec obu firm zaangażowanych w realizację pasa startowego. Będziemy domagać się zarówno pokrycia szkód, jak również korzyści utraconych" - podkreśla Marcin Danił, Wiceprezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami