TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W ubiegłym roku liczba klientów sieci McDonald's zmniejszyła się na całym świecie o niemal 2 proc. a w Stanach Zjednoczonych spadła o 1,6 proc. Sieć przyznaje, że menu jest za bardzo skomplikowane, gdyż zbyt szybko wprowadzono do niego duża liczbę produktów.
reklama
Przy mniejszej liczbie klientów, w skali roku sprzedaż wzrosła o 0,2 proc. a globalne przychody wyniosły 28,1 milionów dolarów. Jeśli nadal będzie zmniejszała się liczba klientów sieci to przychody również zaczną spadać. Zjawisko to można zaobserwować na amerykańskim rynku, gdzie sprzedaż w restauracjach otwartych powyżej 13 miesięcy spadła w grudniu o 1,9 procent w skali całego roku.
Aktualna oferta sieci restauracji szybkiej obsługi to również eksperyment, który wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych Amerykanów. Starają się oni odżywiać zdrowiej, dlatego też sieci fast-food stawiają w nowych menu na sałatki i potrawy z kurczaka. Sieć restauracji zapowiedziała, że planuje w swoich zestawach zrezygnować z frytek i zamienić je na sałatki. Wyniki badań pokazały jednak, że nie wszystkim klientom te zmiany przypadły do gustu.
Aby nadrobić spadek sprzedaży i zwiększyć liczbę klientów sieć restauracji McDonald testuje w Polsce dostawy posiłków. Jak dotąd restauracja dostarczała posiłki do klienta miedzy innymi w Azji. Od poniedziałku sieć restauracji wprowadza dostawy posiłków do biur i domów w trzech warszawskich dzielnicach. Jeśli testy wypadną pozytywnie to można się spodziewać wprowadzenia tej usługi do wszystkich placówek McDonald w Polsce.
Do tej pory sieć restauracji nie chciała dostarczać posiłków do domów. Przekonała ją jednak stopniowo zmniejszająca się ilość klientów oraz powstawanie serwisów internetowych, w którym można zamówić posiłki z różnych restauracji.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami