TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-07-24 - Gdzie jest sprawozdanie finansowe OLT Express?

Brak dostarczenia przez OLT Express sprawozdania finansowego wzbudził podejrzenia ze strony Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Spółka, która od kilku miesięcy działa na rynku krajowych przewozów lotniczych nie złożyła wymaganych dokumentów w terminie, mimo iż powinna to uczynić do końca czerwca. Według ULC przepływy finansowe pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład grupy OLT nie są klarowne z punktu widzenia prawnego.

reklama


Urząd Lotnictwa Cywilnego nie wyklucza wszczęcia postępowania administracyjnego. Firma została już wezwana na piśmie do przedstawienia pełnego raportu z działań finansowych za 2011 rok, potwierdzonego przez biegłego rewidenta.

Jarosław Frankowski, szef OLT Express jest przekonany, że to czysta prowokacja. Zapewnia, że sprawozdanie finansowe do ULC zostało wysłane w trzeciej dekadzie czerwca. Przedstawiciel przewoźnika uważa, że firma od samego początku jest przedmiotem nieuzasadnionych ataków. Prawdopodobnie przyczyną tak dużego zainteresowania ze strony mediów i organów ścigania są powiązania z Amber Gold, która już od dawna wzbudza podejrzenia.

Pod marką OLT kryją się trzy spółki, są to: OLT Express, OLT Poland, OLT Germany (działający poza granicami kraju) oraz OLT Regional. OLT Express ma charakter spółki komercyjnej, która zajmuje się m.in. sprzedażą biletów. OLT Poland oraz Regional prowadzą działalność stricte lotniczą.

Zarząd OLT niepokoi również nagonka ze strony mediów, jakoby firma nie zarabiała na rejsach, a samoloty latały w połowie puste. Jak podaje OLT obłożenie miejsc pasażerskich, na niektórych trasach sięga nawet 99-proc. Ponadto jeszcze w tym roku przewoźnik ogółem chce przewieźć 1,5 mln pasażerów na trasach krajowych oraz 700 tys. osób na połączeniach czarterowych. Na jesieni OLT uruchamia połączenia do innych krajów europejskich. Linie są na etapie kompletowania floty i pozyskiwania nowych średniodystansowych maszyn.

Frankowski przyznaje, że potrzeba więcej czasu aby firma zaczęła sama na siebie zarabiać. W najbliższym czasie konieczna będzie przebudowa siatki połączeń, a nawet wycofanie drogich w eksploatacji samolotów typu ATR.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com