TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-10-28 - Określono profil współczesnego turysty

Popularność podróży lotniczych rośnie z roku na rok. Wraz z rozszerzeniem oferty przewoźników i upowszechnieniem latania, zmienił się także profil pasażera. Linie easyJet postanowiły sprawdzić, jak zmienił się model podróżowania na przestrzeni ostatnich 20 lat.

reklama


Badania wskazują, że więcej niż połowa dzieci w Europie odbywa podróże za granicę jeszcze przed ukończeniem dziesiątego roku życia. Ilość podróży dzieci i młodzieży na przestrzeni ostatnich lat znacznie się zwiększyła. 60% ich rodziców i opiekunów nie podróżowało za granicę przed ukończeniem dziesiątego roku życia, a ich dziadkowie w ponad 70% przypadków nie mieli takiej możliwości. Wyniki badania jasno wskazują, jak dynamiczne zmiany zaszły w trendach turystycznych w ciągu ostatnich 20 lat. W przeciągu tego okresu znacznie zmienił się wizerunek turysty.

Brytyjska linia lotnicza easyJet, wspólnie z firmą badawczą TNS postanowiły określić w jaki sposób podróżują obecnie turyści. Badania dowiodły, że na świecie pojawiła się nowa grupa często podróżujących osób - są to europejskie dzieci, coraz częściej nazywane obieżyświatami.

Europejskie dzieci zaczynają podróżować i poznawać świat znacznie wcześniej, niż ich rodzice czy dziadkowie. Ponad 56,5% dzieci wyjechało poza granice swojego rodzimego kraju zanim ukończyły dziesięć lat. Oprócz wspomnianych kwestii sprawdzono również jak częste są wyjazdy zagraniczne tej grupy wiekowej. Ponad 30 procent badanych wskazało, że ich dzieci były za granicą 4 razy przed ukończeniem 10 roku życia, a kolejne 10% badanych stwierdziło, że ich pociechy mają już za sobą 6 wyjazdów zagranicznych.

Zebrane dane pozwalają określić jakie zmiany zaszły w turystyce na przestrzeni ostatnich dwóch dekad. Obecnie podróżujemy częściej, a konkurencyjne ceny przewoźników sprawiają, że podróżowanie staje się dla nas łatwiejsze i bardziej osiągalne.

"Po przeanalizowaniu wyników przeprowadzonych badań, postanowiliśmy skierować naszą najnowszą kampanię reklamową do grupy osób, które podróżują od najmłodszych lat, między innymi dzięki bogatej ofercie niskokosztowych przewoźników i łatwemu dostępowi do przewozów lotniczych. Ponadto, dane wskazują, że pozytywny wpływ na rozwój ww. trendu ma demokratyzacja rynku podróży w wyniku czego obserwujemy pojawienie się nowej grupy podróżnych - młodych obieżyświatów" - powiedziała Verena Keimer, Marketing Manager.

"Badania easyJet wskazują, że na przestrzeni ostatnich 18 lat, wraz z rozwojem linii lotniczych, pojawiła się w Europie nowa grupa podróżujących. Są to osoby, które od najmłodszych lat podróżują i poznają różnorodne europejskie kultury. Takiej możliwości nie mieli ani ich rodzice, ani dziadkowie. Ukształtowani tymi doświadczeniami, młodzi europejczycy odbierają podróżowanie jako coś prostego i niedrogiego, a faktorem decyzyjnym często bywa proste pytanie "Dlaczego nie?" - "Dlaczego nie zorganizować wieczoru kawalerskiego w Pradze?" lub "Dlaczego by nie pojechać na południe Francji, aby zobaczyć najnowszą premierę czy też wyścig?". O ile same decyzje są czystym impulsem, to powstawanie tego mechanizmu było cichą rewolucją" - dodaje Peter York, dziennikarz, autor i komentator zjawisk kulturowych.

W badaniu zorganizowanym przez easyJet we współpracy z TNS Omnibus w sierpniu 2013, wzięło udział 5 254 mieszkańców Europy. Od swojego debiutu w 1994 roku, easyJet przewiózł już prawie pół miliarda pasażerów. Linia posiada w swej dyspozycji flotę ponad 200 samolotów, które latają na 600 trasach w 30 krajach europejskich.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com