TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-08-09 - Kontrowersyjna akcja promocyjna

Nowa kampania reklamowa, mająca w zamyśle promować Polskę i zachęcać zagranicznych turystów do odwiedzenia naszego kraju wywołuje burzę wśród internautów.

reklama


Hasłem przewodnim kampanii jest "Poland. Come and Complain" (Polska. Przyjedź i ponarzekaj). Składa się ona z trzech spotów pokazujących, że Polacy nie doceniają tego co mają i bez przerwy narzekają.

"Ten autoironiczny humor w stylu Monty Pythona, przewrotny, złośliwy i inteligentny, jest tym, co lubimy i w czym sami jesteśmy mocni. Ale pamiętajmy, że to jest kod, który nie wszędzie na świecie zostanie dobrze odczytany" - tłumaczy medioznawca prof. Wiesław Godzic.

Faktycznie kampania, której hasło sugeruje, że przyjeżdżający turyści będą mieć powody do narzekania wydaje się być marketingowym strzałem w kolano. Jej twórcy zapewne zapomnieli, że humor rodem z Monty Pythona, jakkolwiek błyskotliwy, jest dość niszowy i niezrozumiały dla wielu osób. Wątpliwe, aby celem kampanii, która kosztowała zapewne spore pieniądze było przyciągnięcie tylko tej wąskiej grupy ceniącej sobie absurdalny humor.

Kampania jest zwiastunem większej akcji promującej Polskę. Na razie nie jest znany jej zleceniodawca, prawdopodobnie to jedna z instytucji rządowych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com