TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Kolej szykuje się do wojny z prywatnymi przewoźnikami, którzy zabrali jej pasażerów na dochodowej dawniej linii z Lublina do Warszawy. Będzie więc więcej pociągów i tańsze bilety. Podstawowym orężem w walce będą już nieco zapomniane żółto-niebieskie pociągi elektryczne.
reklama
Atutem tych pociągów są przede wszystkim koszty - są o jedną czwartą tańsze w eksploatacji od zwykłych pociągów. Wadą, fakt iż wymagają kapitalnego remontu - modernizacja 8 posiadanych przez Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Lublinie pociągów elektrycznych może kosztować nawet 12 mln zł.
Zakład Przewozów Regionalnych PKP w Lublinie niestety nie ma takich pieniędzy na inwestycje.
Jednak kolejarze mają pomysł, skąd wziąć środki finansowe tego rzędu - pieniądze ma marszałek województwa. Chodzi o 12,5 mln zł z budżetu centralnego przeznaczonych na zakup nowego taboru, których prawdopodobnie marszałek nie jest w stanie wykorzystać w tym roku, a które niewykorzystane przepadną.
Zakład Przewozów Regionalnych PKP w Lublinie wystąpił więc do władz województwa z propozycją przekazania wspomnianych środków na remont pociągów elektrycznych. Na razie władze nie powiedziały "nie". Jeżeli wszystko pójdzie z planem zgodnie z planem kolejarzy, od nowego roku na trasę Lublin - Warszawa wyjechałyby pierwsze tańsze pociągi elektryczne.
W ten sposób kolejarze mogliby odzyskać straconych w ciągu ostatnich lat klientów. Zakład Przewozów Regionalnych PKP w Lublinie szacuje, że w ciągu ostatnich 10 lat stracił na rzecz prywatnych przewoźników około jednej trzeciej podróżujących na trasie Lublin-Warszawa.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami