TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-08-05 - Czy wystrój restauracji ma znaczenie?

Z danych zawartych w raporcie "Polska na talerzu 2014" wynika, że coraz więcej młodych Polaków jada poza domem. Oznacza to, że restauratorzy muszą sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów. Jednym z kluczowych czynników, który decyduje o wyborze miejsca posiłku jest wystrój lokalu oraz panująca w nim atmosfera.

reklama


To jak wygląda lokal, zaraz po jedzeniu, jest najważniejszą rzeczą dla klientów restauracji. Wybór stylu, który znajdzie odzwierciedlenie we wnętrzu lokalu jest dowolny, ale musi podkreślać jego oryginalność, harmonizować się z jego atmosfera oraz serwowaną w nim kuchnią.

"W sieci restauracji Subway® wierzymy, że wystrój restauracji wpływa na ocenę zadowolenia klientów oraz w to, że jest duża grupa klientów dla których wystrój restauracji jest jednym z głównych czynników decydujących o wyborze miejsca." - powiedziała Irena Schlosserova, koordynator rozwoju sieci Subway® w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Co zatem jest najważniejsze podczas planowania wystroju lokalu? Jedną z ważniejszych rzeczy jest odpowiednie zaplanowanie przestrzeni. Rozstaw mebli powinien uwzględniać komfort i bezpieczeństwo gości jak i pracowników restauracji. Warto wyposażyć miejsce w wygodne siedzenia i stoły. W związku z tym podczas planowania wystroju wnętrza należy wziąć pod uwagę profil gości restauracji. Czy będą to osoby młode? Czy do restauracji będą przychodzić tylko, aby zjeść posiłek czy może będą się tam też spotykali w celach towarzyskich czy biznesowych?

Odpowiedni dobór barw oraz dekoracji może wyzwolić w kliencie pożądane przez restauratora wartości, między innymi poczucie elegancji, ciepła czy bezpieczeństwa. Aranżacja powinna sprawiać, że goście nie poczują się przytłoczeni przez nadmiar przedmiotów oraz tworzyć wyciszająca atmosferę.

"Naszym zdaniem wystrój powinien oddawać charakter restauracji i powinien przyciągać klientów. Na przykład wystrój restauracji Subway® dobrze wpisuje się w wartości naszej marki - nasze restauracje są przyjazne i komfortowe dla klientów. Wystrój wnętrz restauracji Subway® łączy w sobie wygląd naturalnych materiałów budowlanych, wygodnych mebli oraz odpowiedniego oświetlenia tworząc ciepłą, rodzinną atmosferę spożywania posiłków." - dodała Schlosserova.

Duży wpływ na nastrój panujący w restauracji mają jej pracownicy. Jakość i sumienność obsługi bezpośrednio przekłada się na sukces lokalu gastronomicznego. Kucharze oraz kelnerzy powinni traktować klienta na możliwie najwyższym poziomie. Ważną role odgrywa schludny wystrój personelu oraz wiedza na temat dostępnej oferty.

"W Da Grasso zależy nam na tym, aby wnętrze pizzerii samo zachęcało do wejścia. W związku z tym ponad rok temu podjęliśmy decyzję o rebrandingu naszej sieci. W tym celu zatrudniliśmy profesjonalnych dekoratorów , którzy zaprojektowali szablon wystroju naszych restauracji. Dotychczas rebrandingowi poddała się część lokali. Widzimy, że nowa aranżacja pozytywnie wpływa na naszych klientów, dlatego dążymy do ujednolicenia wszystkich wnętrz, aby odwiedzający nasze pizzerie czuli się tak samo, bez względu na lokalizację. Zgodnie z hasłem "Dobrzy przyjaciele. Dobra Zabawa. Pyszna pizza", chcemy aby nasze lokale były postrzegane jako naturalne miejsca spędzania wolnego czasu w rodzinnym gronie i przyjaznej atmosferze. Dlatego poza zmianą wystroju stale dbamy o jakość zatrudnianej przez nas obsługi." - wyjaśniła Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso ds. rozwoju sieci.

Projektując wnętrza miejsc posiłku nie można zapomnieć o udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych. Uwzględnianie potrzeb tej grupy gości zapewnia im wygodę oraz wpływa na dodatkowe podwyższenie standardu wnętrz. W tym przypadku należy pamiętać o właściwym rozplanowaniu przestrzeni. Podstawowe normy mówią o zapewnieniu podjazdów dla wózków inwalidzkich oraz odpowiednich rozmiarów drzwi. Poza tym szerokość między miejscami siedzącymi powinna umożliwiać swobodne przemieszczanie się, a wysokości stołów zapewniać konsumpcję w wygodnej pozycji.

Reasumując odpowiedni design w restauracji należy do obowiązków menedżerów oraz właścicieli. Klient, który będzie zadowolony doceni nie tylko kelnera, ale również możliwość relaksu w dobrze urządzonym lokalu. Co za tym idzie zostawi większy napiwek , a w przyszłości powróci do lokalu być może z większą liczbą klientów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com