TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-04-29 - Czym kierują się turyści przy wyborze wycieczki?

TuryÅ›ci na caÅ‚ym Å›wiecie najbardziej troszczÄ… siÄ™ o bezpieczeÅ„stwo w podróży i reputacjÄ™ miejsc, do których siÄ™ wybierajÄ…. Portale turystyczne czÄ™sto sÄ… to dla nich podstawowym źródÅ‚em informacji o danym biurze podróży, obiekcie, czy miejscu, do którego siÄ™ wybierajÄ….

reklama


Globalne badanie na temat zachowaÅ„ i trendów wÅ›ród turystów przeprowadzone na zlecenie CNN wykazaÅ‚o, że bezpieczeÅ„stwo w podróży zagranicznej stanowi najważniejszy czynnik decydujÄ…cy o wyborze celu wyjazdu dla ponad 2/3 respondentów.



AnkietÄ™ przeprowadzono wÅ›ród respondentów z ponad 70 krajów za poÅ›rednictwem stron internetowych CNN. Celem badania byÅ‚a identyfikacja kluczowych czynników wpÅ‚ywajÄ…ce na proces podejmowania decyzji przez podróżnych, zarówno podczas wyjazdów rekreacyjnych, jak i biznesowych.

"Branding miejsc to dziÅ› jeden z najbardziej konkurencyjnych elementów w branży turystycznej. Wnioski pÅ‚ynÄ…ce z badania sÄ… z pewnoÅ›ciÄ… wyjÄ…tkowo przydatne dla krajów, które chcÄ… siÄ™ reklamować, jako atrakcyjne dla turystów" powiedziaÅ‚ Didier Mormesse, Senior Vice President, Ad Sales Research, Development & Audience Insight CNN.

"Mimo wszechobecnego kryzysu finansowego, bezpieczeÅ„stwo jest dla respondentów dużo istotniejsze niż koszt wyjazdu. Oznacza to, że lokalne niepokoje na miejscu wstrzymujÄ… turystów przed wyborem danej lokalizacji, jako celu podróży. Reputacja to kolejny kluczowy czynnik decydujÄ…cy o destynacji. Izby turystyczne majÄ… do odegrania ważnÄ… rolÄ™ w ksztaÅ‚towaniu opinii na temat krajów, które reprezentujÄ…", dodaÅ‚.

Cena zajmuje drugie miejsce pośród czynników wpływających na decyzję o podróży, co odzwierciedla znaczny wpływ kryzysu gospodarczego na konsumentów. Mimo tego, najnowsze dane UNWTO potwierdzają dobrą formę sektora światowej turystyki.*

Respondenci są nie tylko świadomi cen, ale również wymagający. Reputacja danego miejsca jest trzecim czynnikiem branym pod uwagę przez respondentów rozważających podróż.

Badanie pokazało również, jakie metody zbierania informacji przed podróżą są preferowane przez turystów:

• 50% ankietowanych korzysta z czterech lub wiÄ™cej głównych źródeÅ‚ informacji przy poszukiwaniu celu podróży
• Strony internetowe konkretnych miejsc cieszÄ… siÄ™ najwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ…, jako źródÅ‚a informacji o docelowym kierunku podróży (57%), serwisy zawierajÄ…ce informacje o podróżach zajmujÄ… drugie miejsce (55%).
• 55% ankietowanych woli polegać na rekomendacjach i informacjach uzyskanych od rodziny, przyjaciół i współpracowników.
• Natomiast dla 49% respondentów serwisy internetowe dla podróżnych, które zawierajÄ… ich oceny sÄ… najważniejszym źródÅ‚em informacji


* WedÅ‚ug danych UNWTO, turystyka miÄ™dzynarodowa byÅ‚a w szczytowej kondycji w 2012, kiedy to liczba przyjazdów na caÅ‚ym Å›wiecie pierwszy raz w historii osiÄ…gnęła miliard. OznaczaÅ‚o to wzrost o  4% *. Dane UNWTO ze stycznia pokazaÅ‚y, że trend ten utrzyma siÄ™ w 2013 r. Organizacja prognozuje, że wzrost osiÄ…gnie wynik pomiÄ™dzy 3% a 4%. ŹródÅ‚o: UNWTO World Tourism Barometer, styczeÅ„ 2013.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com