TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2013-04-29 - Czym kierują się turyści przy wyborze wycieczki?
Turyści na całym świecie najbardziej troszczą się o bezpieczeństwo w podróży i reputację miejsc, do których się wybierają. Portale turystyczne często są to dla nich podstawowym źródłem informacji o danym biurze podróży, obiekcie, czy miejscu, do którego się wybierają.
reklama
Globalne badanie na temat zachowań i trendów wśród turystów przeprowadzone na zlecenie CNN wykazało, że bezpieczeństwo w podróży zagranicznej stanowi najważniejszy czynnik decydujący o wyborze celu wyjazdu dla ponad 2/3 respondentów.
- 67% pytanych wskazuje odpowiedź "bezpieczeństwo", jako najważniejszy czynnik decydujący o miejscu podróży
- 60% badanych przyznaje, że najważniejsza podczas wyboru celu wyjazdu jest cena
- 58% ankietowanych opowiada siÄ™ za "reputacjÄ…" miejsca
- Dla 55% z nich "wiedza i dostępność informacji" na temat destynacji liczą się najbardziej
- 54% wybiera "różnorodność atrakcji/udogodnienia" na miejscu
Ankietę przeprowadzono wśród respondentów z ponad 70 krajów za pośrednictwem stron internetowych CNN. Celem badania była identyfikacja kluczowych czynników wpływające na proces podejmowania decyzji przez podróżnych, zarówno podczas wyjazdów rekreacyjnych, jak i biznesowych.
"Branding miejsc to dziś jeden z najbardziej konkurencyjnych elementów w branży turystycznej. Wnioski płynące z badania są z pewnością wyjątkowo przydatne dla krajów, które chcą się reklamować, jako atrakcyjne dla turystów" powiedział Didier Mormesse, Senior Vice President, Ad Sales Research, Development & Audience Insight CNN.
"Mimo wszechobecnego kryzysu finansowego, bezpieczeństwo jest dla respondentów dużo istotniejsze niż koszt wyjazdu. Oznacza to, że lokalne niepokoje na miejscu wstrzymują turystów przed wyborem danej lokalizacji, jako celu podróży. Reputacja to kolejny kluczowy czynnik decydujący o destynacji. Izby turystyczne mają do odegrania ważną rolę w kształtowaniu opinii na temat krajów, które reprezentują", dodał.
Cena zajmuje drugie miejsce pośród czynników wpływających na decyzję o podróży, co odzwierciedla znaczny wpływ kryzysu gospodarczego na konsumentów. Mimo tego, najnowsze dane UNWTO potwierdzają dobrą formę sektora światowej turystyki.*
Respondenci są nie tylko świadomi cen, ale również wymagający. Reputacja danego miejsca jest trzecim czynnikiem branym pod uwagę przez respondentów rozważających podróż.
Badanie pokazało również, jakie metody zbierania informacji przed podróżą są preferowane przez turystów:
• 50% ankietowanych korzysta z czterech lub wiÄ™cej głównych źródeÅ‚ informacji przy poszukiwaniu celu podróży
• Strony internetowe konkretnych miejsc cieszÄ… siÄ™ najwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ…, jako źródÅ‚a informacji o docelowym kierunku podróży (57%), serwisy zawierajÄ…ce informacje o podróżach zajmujÄ… drugie miejsce (55%).
• 55% ankietowanych woli polegać na rekomendacjach i informacjach uzyskanych od rodziny, przyjaciół i współpracowników.
• Natomiast dla 49% respondentów serwisy internetowe dla podróżnych, które zawierajÄ… ich oceny sÄ… najważniejszym źródÅ‚em informacji
* Według danych UNWTO, turystyka międzynarodowa była w szczytowej kondycji w 2012, kiedy to liczba przyjazdów na całym świecie pierwszy raz w historii osiągnęła miliard. Oznaczało to wzrost o 4% *. Dane UNWTO ze stycznia pokazały, że trend ten utrzyma się w 2013 r. Organizacja prognozuje, że wzrost osiągnie wynik pomiędzy 3% a 4%. Źródło: UNWTO World Tourism Barometer, styczeń 2013.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami