TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W związku ze zbliżającym się weekendem majowym Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. (ZP PPS) zapowiada wzmożone działania, mające na celu powstrzymać pijanych kierowców przed wsiadaniem za kierownicę samochodów. Kampania "Piłeś? Nie jedź!" będzie emitowana w formie spotów reklamowych w telewizji, kinach oraz na ulicy poprzez dystrybucję plakatów i ulotek. Z kolei drogówka już ostrzega przed wzmożonymi kontrolami.
reklama
Zeszłoroczny majowy bilans pokazał, że na polskich drogach wciąż nie jest bezpiecznie. Wówczas zatrzymano 2268 nietrzeźwych kierowców, którzy spowodowali 54 wypadki, zabijając 7 osób, a 63 raniąc. Od momentu pojawienia się akcji liczba ta zmalała dwukrotnie. Jeszcze rok przed wdrożeniem działań prewencyjnych, w 2007 zatrzymano 4044 nietrzeźwych kierowców. Zatem jak widać warto podejmować tego typu akcje, by na naszych drogach było choć trochę bezpieczniej.
Jazda "po spożyciu" to niepotrzebne ryzyko, którego dopuszczają się kierowcy. Wielu nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji. Ryzykujemy nie tylko swoje zdrowie, ale i życie innych.
Partnerami kampanii "Piłeś? Nie jedź" są Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Fundacja "Krzyś" oraz koncern paliwowy BP.
Przekaz kampanii jest oczywisty - zero alkoholu.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami