TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-12-29 - Czego oczekują klienci biznesowi

Jak wynika z badań, aż dwie trzecie z nas podczas podróży służbowych najchętniej wybiera za swoje miejsce pracy pokój hotelowy, drugie co do popularności jest hotelowe lobby. Nie dziwi zatem fakt, iż kwestie wyposażenia hoteli w nośniki informacji i dostęp do bezpłatnego internetu wciąż pozostają sprawą kluczową, przy wyborze miejsca na podróże biznesowe.

reklama


Analiza danych pokazała, że dwie piąte respondentów w przedziale 18-44 lat często pracuje w przestrzeniach otwartych. Wśród osób w wieku powyżej 45 lat takie postępowanie deklaruje zaledwie 17 proc.

Z raportu opublikowanego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że chętnie przywiązujemy się do konkretnej marki hotelu - zadeklarowało 46 proc. respondentów. Aczkolwiek standard świadczonych usług jest zróżnicowany w poszczególnych lokalizacjach - przyznaje 6 na 10 badanych. Brak spójności w standardach hoteli deklaruje 49 proc. osób powyżej 30-go roku życia, a w grupie 18-29-latków - 39 proc.

Coraz większego znaczenia nabierają interaktywne formy rejestracji w hotelu. Za automatycznym meldowaniem się w pokoju jest 36 proc. podróżujących służbowo w przedziale 18-44, podczas gdy opinię tę podziela zaledwie 19 proc. badanych powyżej 45 r.ż. Dla 77 proc. gości kryterium wyboru noclegu jest bezpłatny dostęp do internetu. Sześć na dziesięć osób świadomie zapłaci więcej za odpowiednie wyposażenie hotelu.

Okazuje się jednak, że hotelowe bolączki wcale, aż tak bardzo nie doskwierają klientom biznesowym. Gorzej w przypadku niedogodności na lotniskach - tutaj cierpi ok. 60 proc. badanych.

Badanie zostało przeprowadzono na podstawie autorskiego kwestionariusza ankiety. Objęło 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com